Nekromanti behövre hjälp att välja...

Saruman

Veteran
..jag ska nämligen handla EN modul, och jag har väldigt svårt att välja..

det står mellan:

1.Consaber

2.Asharien&Soldarn

3.Religioner: Gudarnas Kamp

4.Legender och Hemligheter.

Det är så att jag har bara råd (just nu) att köpa en av dessa moduler, så vilken tycker ni (och varför) att jag ska köpa?

Helmgast
Asharien & Soldarn

Vill du ha high fanatasy (kamp mellan ont & gott, apokalyps osv.) så ska du köpa Legender & Hemligheter. Annars inte.

Annars tror jag att modulen skriven av samma författare (Dan), nämligen Asharien & Soldarn ger dig en del. Den innehåller dessutom religionsbeskrivningar. Två 'lättspelade' små länder.

Bastjeman

Veteran
jag tycker personligen att du ska köpa consaber eller asharien och soldarn det beror vars på ni är...

Mouja

Hero
Religioner

Religioner: Gudarnas Kamp
Och varför? Jo, den är intressant!

Det står allt om Mundanas gudomar (som kanske framgår av namnet) samt ceremonier, vilka slags gåvor som krävs inom religionerna, heliga föremål samt att det står om ett antal yrken (typ präst, munk, nunna och Tempelriddare)

Den är klart en av de mest intressanta böckerna som behandlar Eon och Mundana. Näst efter Mystik & Magi och Vandöda & Nekromanti

Det beror på...

Om ni spelar mycket i Consaber tycker jag absolut att du bör välja den. Den beskriver landet till fullo, och är mycket intressant att läsa. Dessutom så finns ju författaren till boken, Krille, ofta på forumet, ifall du inte förstår något, eller om du undrar över något som inte behandlas av boken.

Asharien & Soldarn är en bra bok, så du bör välja den om ni äventyrar mycket i dom länderna. Tyvärr så har författaren misslyckats med folkmängden i länderna, så den måste du typ femdubbla eller tiodubbla, om du vill att den ska bli realistisk.

Religioner: Gudarnas kamp är spännande, och mycket användbar om du har många i gruppen som vill spela troende eller tempelriddare. Om det gäller Zoriánriddare behöver du dock inte den här boken, då dom täcks av A&S. Detsamma gäller för den sabriska Daakkyrkan och modulen Consaber, även om du måste improvisera lite där.

L&H är det lite si och så med. Antingen älskar man den, eller så hatar man den. Vill du göra Mundana till en high-fantasyvärld, så är detta boken för dig. Om du inte vill ha en massa onda demoner och mörka lorder i ditt mundana, så bör du undvika den. Vissa delar tycker jag är mycket bra i den här modulen, men vissa är också mycket dåliga. Saknar du räddavärldenkänslan i Eon, så köp boken!

Sådärja, hoppas att det hjälpte dig att välja.

Mvh Victor Palm...

...Som kollar på F1.

nicole

Warrior
Det beror på vilka moduler du redan har och vilken typ av äventyr du vill spela.

*tillämpar friskt det-beror-på-principen*