Nekromanti Belöning

Farbror Funkus

Warrior
Vad är för mycket, vad är för lite
Ska rollpersonerna få prinsessorna och halva riket eller nöja sig med 50 denárer.
Vad är den genomsnittligabelöningen för ett normalsvårt
äventyr.

MvH

/allas vår älsklings Farbror Funkus#######

fusk

Warrior
SÖK! prova tex. att söka på ämnet "Belöning"... läs den diskussionen och fråga sedan ifall du undrar mer eller ifall du tycker att det är befogat att starta en ny diskussion...

Mouja

Hero
Belöning? Vad ska det vara bra för?

Man skall inte behöva ge spelarna belöning efter varje äventyr/uppdrag, det sätter bara griller i huvudet på dem. Låt dem istället få ett tufft slagsmål mot sig och ramla framstupa med huvudet ned mot ett svärd men blir kanske räddade av någon. Det kan ses som en belöning i en "riktig" rollspelares ögon, att sin karaktär undgår en säker död. Var inte så fäst vid objektiva saker.
Man behöver inte pengar då man är död... inte första gången i alla fall, sedan kostar det pengar. Jag menar, Dibuk klarar inte att betala hyran på att ta folks liv gratis!

Fahnen

Swordsman
Bara låta dem överleva är belöning nog, men lite silver kan dom ju få på något sett. Jag tror att mina spelare vart glada över att dom kom levande ur Kitheras svarta skog........dom fick inget annat en livet i belöning......mohaHAHAHAHAHAH

Älskar bussa vandöda på spelare......

storken

Warrior
Jag tror att mina spelare vart glada över att dom kom levande ur Kitheras svarta skog........
Jag tror att du har blandat ihop två skogar, dvs Kiraths svarta skog & Mithera.

Fahnen

Swordsman
Hoppsan :gremblush:.......Kiraths svarta skog ska det vara men de skulle nog vara lika glada över att dom överlevde ett besök i Kiraths svarta skog som Mithera :gremgrin:

Johan/Torak

Veteran
Tja, som de andra svarat så är saker spelarna fått under äventyret en slags belöning i sig. Men för ett normalsvårt äventyr... en 2-400 silver låter bra. (Jag räknar alltid i silvermynt) Det kanske låter lite eller mycket i dina öron, men är enligt mig bra. Hoppas detta har hjälpt!

Fahnen

Swordsman
Ja ge mig halva prinssesan och kungariket.....
Du paja min blivande pirat karriär......

Ni vart väl glada över att komma levande ur Kiraths svarta skog??

Det visade sig att jag känner Farbror Funkus IRL......