I systemet jag jobbar med görs nästan alla slag med 2T10 som med hjälp av en tabell omvandlas till ett värde, detta värde adderas sedan med ett fast värde exempelvis ett attribut eller en färdighet då man ska se hur väl rollpersonen lyckas. Samma system används för förflyttning, initiativ och vapens. En rollperson kan exempelvis ha 5F som förflyttning och 4E som initiativ medan ett vapen skulle kunna ha 9CD eller 12B som skada. Siffran är den fasta delen och bokstaven eller bokstäverna talar om hur tabellen ska avläsas.
Det jag behöver hjälp med är hur jag ska benämna ett sådant "värde" jag har övervägt "flytande värde", "rörligt värde", "tärningskod" och "tabellkod" men är inte nöjd med något av dem så nu hoppas jag att någon här på forumet har ett bättre förslag.
Om ni är nyfikna på tabellen så finns den i dokumentet som jag satte ihop för att testa layouten och har bifogat här också. Texten på den sidan är dock ett tidigt utkast eftersom reglerna är långt från färdigskrivna. Jag blev bara sugen på att testa layouten eftersom jag hade fått den första bilden till reglerna.
Det jag behöver hjälp med är hur jag ska benämna ett sådant "värde" jag har övervägt "flytande värde", "rörligt värde", "tärningskod" och "tabellkod" men är inte nöjd med något av dem så nu hoppas jag att någon här på forumet har ett bättre förslag.
Om ni är nyfikna på tabellen så finns den i dokumentet som jag satte ihop för att testa layouten och har bifogat här också. Texten på den sidan är dock ett tidigt utkast eftersom reglerna är långt från färdigskrivna. Jag blev bara sugen på att testa layouten eftersom jag hade fått den första bilden till reglerna.
Attachments
-
612.8 KB Views: 0