Nekromanti ben stav

litleme

Warrior
min nya nekromantiker/alcemist ska få en stav och jag tyckte att en stav av ben skulle passa ... så jag tänkte att nån ville hjälpa mig med lite stats och sånt

jag tänkte att den borde vara gjord av typ ett ben från en drake,elefant eller nått annat stort djur

den ska ha en snidad kloförsedd hand högst upp somm ska hålla i en kristall eller ädelsten somm är en tallisman (som kommer inne hålla en elak besvärjelse den kommer bli okrossbar och den ska vara kritvit =)

nå vill nån hjälpa mig med statts nu ?? :gremwink:

Vindhand

Myrmidon
Vad behöver du för stats egentligen? Om han slåss med den borde den funka som en vanlig stav förutom att den inte kan gå av, men det är ju bara att strunta i brytregler just för den staven så löser det sig.

Intressantare är kanske den magiska sidan. Personligen skulle jag nöja mig med att ge den läskiga runor som kan lysa olycksbådande när man använder magi och kanske låta den göra det lättare att alstra någon lämplig aspekt (-ob1t6 nekrotropi?)... men jag är inte så bra på eons Magi...

Krille

Super Moderator
"min nya nekromantiker/alcemist ska få en stav och jag tyckte att en stav av ben skulle passa ... så jag tänkte att nån ville hjälpa mig med lite stats och sånt"

Ta samma värden som en normal trästav rakt av. Varför göra det krångligare?

Kneiben

Veteran
Hur kan man...

göra så att en stav gör så att det blir lättare att alstra?? har inte hittat något i magiker boken eller grundboken som säger att man kan göra det lättare att alstra

Kwarzim

Veteran
Re: Hur kan man...

"har inte hittat något i magiker boken"

inte jag heller, jag ha int ens den :gremgrin:

Vindhand

Myrmidon
Man hittar på.

Det är magi vi talar om. Gamla artefakter med mystiska runor blir ganska tråkiga om de alltid måste följa alla dammiga regler :gremsmile:

Drakvrede

Swordsman
Re: Man hittar på.

Det är magi vi talar om. Gamla artefakter med mystiska runor blir ganska tråkiga om de alltid måste följa alla dammiga regler

Jo, men å andra sidan är det Eons magi vi talar om. Och du vet hur det är för Eonspelare - finns det inte ett tjog regler för ett fenomen så drabbas man av kallsvett, ångest & panik... :gremwink:

Zalpurgius

Veteran

Det finns alstrings hjälpmedel på någon sida i Mystik & Magi. Tror även att döda ben och liknande funkar som hjälpmedel. Vissa nekro.m har halsband, ringa mm av ben eller annat "dött" material.
Så om staven är gjord i ben av någon varelse hjälper det att alstra.

I'm I right?

Kneiben

Veteran

gör det inte bara så att man kan alstra inte att det gör det 1 nivå lättare. tex så kan pyrotroperna ha en sak som gör att dom inte behöver gå runt med en eld för att kunna alstra. så på det sättet har du väl rätt att det blir lättare att alstra men inte att det blir 1 nivå lättare.

Drakvrede

Swordsman

Det finns alstrings hjälpmedel på någon sida i Mystik & Magi. Tror även att döda ben och liknande funkar som hjälpmedel. Vissa nekro.m har halsband, ringa mm av ben eller annat "dött" material

Vill minnas att det krävs lite mer än ben för att alstra nekrotropi, nämligen dött "kött", från exempelvis lik eller döda växter. Eller oxå att man offrar (läs: dödar) något när man alstrar. Det är väl för övrigt offrandet som är det effektivaste sättet att alstra nekrotropi på. Men har inte M&M, så jag kan naturligtvis ha fel, även om det låter osannolikt.....
:gremcool:

Zaaken

Veteran

Det kanske inte hör hitt men frågar du mig om att ha en stav i tex drak ben så blir det väll kanske lite mycket ripp off.

Nån måste ju göra nya artefakter med mystiska runor som kan bli gammla artefakter med mystiska runor. :gremwink:

Svarte Faraonen

Sumer is icumen in

Det är snarare så att om man inte har något att dra kraften ur där det står att detta behövs ökar svårigheten (man använder dessutom reglerna som står under "kroppslig alstring", vilket brukar betyda någon form av skador). Varför tro du till exempel att alla besvärjelser som skapar ljus baseras på termotropi? Jo, för att annars så behövs det antingen ljus för att alstra dem (och då behövs de ju inte) eller så alstrar man kroppsligt (och då får man ändå problem med att se).

Drakvrede

Swordsman
Drakben???

jag tänkte att den borde vara gjord av typ ett ben från en drake,elefant eller nått annat stort djur

Jag antar att din RP tänkte fixa fram drakbenet själv? Kan ju bli spännande... :gremwink:

Vindhand

Myrmidon

En artefakt med mystiska runor är en gammal artefakt oavsett när den skapades. Ingen sann magiker skulle erkänna att den lysande pinnen är något han svängde ihop förra veckan :gremsmile:

Zalpurgius

Veteran

Stämmer att man själv måste döda "saken" för att få det lättare. Men det går även att ta något annat dött som man själv inte har haft kontakt med - men det blir svårare. jaja...jag kan ha fel.