Nekromanti Beowulf

Big Marco

Läskig
Beowulf

En trailer som kändes magisk, mysig och hotfull. Manuset är skrivet av bla Neil Gaiman.

Och jag har svårt att inte bli lockad av en kåt Angelina som bär svans och bokfötter...

Rickard

Urverk speldesign
Vad var det för fel på den gamla filmen? ;) [NT]

/Han som inte gillade att de använt ett filter för att få allting se mer datorspelsgrafikaktigt ut

solvebring

Superhero
Håller med Han.
Tittade inte ens klart. Hotfull feeling, visst, det stämde. Men utseendet - såg bara fult och löjligt ut, synd att man förstör storverk på det viset, tur att Peter fick lägga händerna på LotR, för detta var grymt fult.
Det skall ju se verkligt ut, inte tvärtom. Detta var ungefär som att spela på de senaste spelkonsollerna samtidigt som man blandar det med de löjliga D&D-filmerna.
Virtualreality, inte film alls...

cogitare

Swashbuckler
Jag tyckte animationerna såg sisådär ut. Men Angelina är ju alltid Angelina så man får väl kika på filmen :gremsmile:

C.

Big Marco

Läskig
Re: Vad var det för fel på den gamla filmen? ;) [NT]

Felet med gamla Beowulf?! Jag tycker den är charmig i sin total uselhet. Speciellt att Grendel är helt paj och att det plötsligt blir cyberpunk av allt. =)

Chris Lambert är en underdog-favvo. Jag gillade honom i Highlander men fick en känslomässig kontakt med hans karaktär i Resurrection. Och Rhona Mitra har jag haft en små-crush på i över tio år. Jeje...

Jag gillade filtret. Så olika det kan vara. =)

Sanjuro

Warrior
Re: Vad var det för fel på den gamla filmen? ;)

/Han som inte gillade att de använt ett filter för att få allting se mer datorspelsgrafikaktigt ut
Jasså var det det som störde mig hela trailern igenom. Det var någonting som inte verkade stå rätt till. Varför gör man någonting sådant, egentligen?

Storuggla

Champion
Wow. Jag trodde att Holloywood lärt sig av Alexander att inte försöka låta Alexina Jolie tala med en brytning, men inte. och sedan datorspelsutseendet? Synd på en bra berättelse.

Storuggla, mer djur

Storuggla

Champion
Re: Vad var det för fel på den gamla filmen? ;)

"Varför gör man någonting sådant, egentligen?"

För annars kommer inte WoW-kidsen gå och se filmen. "Va? Vad dåligt, det ser ju inte ut som en raid ju!" :gremwink:

Storuggla, we smell them miles away

Big Marco

Läskig
Jag trodde att Holloywood lärt sig av Alexander att inte försöka låta Alexina Jolie tala med en brytning,

Bra. Me like. Accent ftw.

Nu vill jag bara se Angelina och Mindy Clarke i en film ihop. Så kan jag dö lyckligare.

Sanjuro

Warrior
Re: Det var -exakt samma- brytning också

... jag tänkte också samma sak när jag såg den: okej, är Alexander den stores morsa med i Beowulf? Det var fan precis samma brytning, något lite pseudo-ryskt sådär.

Som du säger, synd på en bra ståry. Beowulf själv såg otroligt fjantig ut, jag är extremt tveksam till att en nordbo från folkvandringstid skulle se ut sådär fjompig.

Arfert

Facit
Re: Vad var det för fel på den gamla filmen? ;) [N

Rhona Mitra... mmmm *ler drömmade*

Big Marco

Läskig
Re: Vilken av dem?

totalt värdekassa?
Jag citerar en användare på IMDB som sammanfattar det hela rätt träffande:

Here's some reasons why you might want or NOT want to watch this motion picture:

- Lambert gets to do his sword-swinging tricks over again like he did in Highlander.

- The sets and costumes are amazingly cool (if you're a 12-year-old).

- Rhona Mitra has a voluptuous pair of knockers which she likes to show off through-out the whole movie.

- ...er, Christopher Lambert has white hair...

- Every time they start fighting, this over-the-top raving techno-soundtrack gets going. So why are these medieval slayer-dudes fighting while they should be dancing.

- They don't have electricity in this castle but they do have speakers installed which seem to work fine. So where's the amplifier? I guess they borrowed it from the techno-dj who delivered the soundtrack.

- Watch it for the climax in the end which features an outrageous demonoïd CGI creature coming straight out of any Playstation 2 survival-horror game.

If all this got you interested, then go watch it (at your own risk), but don't tell anyone I told you to. I strongly suspect Pinhead visiting the set while shooting, because this movie has no soul.

Troberg

Sinister eater
Re: Vad var det för fel på den gamla filmen? ;) [NT]

Chris Lambert är en underdog-favvo. Jag gillade honom i Highlander men fick en känslomässig kontakt med hans karaktär i Resurrection.
Han var inte dålig i Subway heller.

Rickard

Urverk speldesign
Re: Vilken av dem?

Den bra eller den totalt värdekassa?
När jag skrev min kommentar så tänkte jag på den total värdekassa, men sedan kom jag å tänka på den (relativt nya och) långtråkiga. Fast den senare är ändå sevärd. Mest för Stellan Skarsgård (vilket säger en del om filmen).

/Han som också hade en fling för Rhona Mitra

Ymir

Liten kantbaron
Re: Filter

Hmm...jag tror inte att det är ett filter. Det förefaller vara så att hela filmen är datoranimerad, och alla skådisarna har gjort sina roller via motion-capture. Notera att det är samme regissör som gjorde 'Polar Express'. Uncanny valley, någon?

- Ymir, wikipedia har svaren

Big Marco

Läskig
:gremlaugh: Absolut. Jag har så roligt tillsammans med kvinnor som har varit betydligt äldre än mig så jag suktar gärna. Vad fan, livet är för kort för att inte sukta.

Man Mountainman

Storsvagåret
Nja, jag tror ändå jag röstar på "Beowulf & Grendel", pseudo-B-filmen inspelad på Island med Stellan Skarsgård som dansk kung.

/Kalle, som tycker att Stellan har en given plats i alla filmer om forngermaner.