Nej självklart inte.
Som jag säger så är det okej när man behöver, eller så länge det inte syns så väl, eller så det blir ett måste för att snygga upp lite för stämningen. Om man säger så, i en _spelfilm_, tillägger det så att inga andra tar allting man säger överdrivet bokstavligt.
Det är väl ändå väldigt stor skillnad på en helt animerad film som spelar an på den tecknade filmvärlden vilket detta växt fram ifrån och en film som borde vara en spelfilm... Jag hade nog inte haft någonting emot det om man sagt att "Beowulf kommer bli en helt animerad film", så kunde man ju struntat i skådisar överhuvudtaget, kört kroppssynkardräkt på någon anställd animstudiosnubbe och sedan kastat på en stor blandning kända röster, liksom kört en Shrek... Jag kan inte förklara riktigt varför förutom att jag tycker allt jag sett från filmen är fult som fan, PC-spels är det enda man tänker på, jag tappar helt suget att se filmen för att man hela tiden störs utav grafiska "fulheter" eller "snyggheter". Det blir mer en studie i grafik än att njuta av en gammal "saga" på film.
Att göra på det här sättet anser jag fan i mej som hädiskt, både mot den animerade filmen och spelfilmen. Jag står fast vid det jag sagt, att det ser ut som ett jävla dataspel, inte en skön snygg helanimerad rulle, eller en bra spelfilm. Det är som att kolla på en filmsekvens från Balders Gate, fast med jävligt bra grafik.
Har jag förklarat mig väl nu?
Finjusteringar, ljusjusteringar, roller som annars inte kan göras, effekter som också är omöjliga att göra snygga utan datorer - ja, det blir ju oftast så snyggt att det knappt märks i dessa dagar, och det blir ju alltid en del som bara flyter in i det färdiga resultatet, så man bryr sig inte så mycket. Men en film utformad som ett PC-spelsklipp, njaaaaa, jag är skeptisk!