Nekromanti Berättelsen om Francis de Loy [FH]

Morgoth

Swashbuckler
Nu slank det en sju sidors berättelse ut ur rockärmen. Som jag tidigare har proklamerat kommer Fagins Hand vara indelat i ett spelarkapitel för varje kortfärg (plus ett introkapitel för att göra folk intresserade, samt ett regelkapitel och ett spelledarkapitel), och varje sådant kapitel kommer att vara indelat i en fiktionsdel och en informationsdel. Det här är fiktionsdelen till Dynamik-kapitlet. Den innehåller hälsosamma mängder pedagogik och atmosfär, och jag hoppas ni njuter lika mycket av att läsa den som jag gjorde när jag skrev den.

Pssst... dystopisk stämningsmusik rekommenderad! ^_^d

Johan K

Gammal & dryg
Trevlig läsning !!

Det här var ju en trevlig läsning ju !!
Har du fler sådana här så trevliga berättelser ?

Johan K

Gammal & dryg
Najs !!

Jamen va´trevligt !!
Väntar med spänning på det !

Quan'talis

Swashbuckler
Jag skulle ha svarat tidigare, men jag gick vilse.

Mycket bra; nu börjar jag få något slags grepp om spelvärlden, tycker jag. Jag vet inte om du har tänkt upprepa samma information om till exempel höghusen eller slumvandrare i mer regelliknande form på något annat ställe, men om du inte har tänkt det så fungerar det nog så här också. Berättelsen är inte så lång eller invecklad att det är svårt att hitta informationen i den.

Det finns ett par språkliga tveksamheter ('förbytt med' där det borde vara 'förbytt mot', 'dem' där det borde vara 'de'. Och så heter det en kast när det handlar om grupper av människor), men det är kanske bara jag som är överkänslig.

Du har nog lyckats med både pedagogil och atmosfär, dessutom fungerade den till och med utan dystopisk stämningsmusik.

JPS

Morgoth

Swashbuckler
Mycket bra; nu börjar jag få något slags grepp om spelvärlden, tycker jag. Jag vet inte om du har tänkt upprepa samma information om till exempel höghusen eller slumvandrare i mer regelliknande form på något annat ställe, men om du inte har tänkt det så fungerar det nog så här också. Berättelsen är inte så lång eller invecklad att det är svårt att hitta informationen i den.

Det här är fiktionsdelen av Dynamik-kapitlet. Med andra ord kommer det alltså mer, i lite mer fakta-aktig form (mer inriktad på data än atmosfär). En poäng är att Dynamik-kapitlet kommer att handla om slummen och slumvandring, samt olika personer som är... Dynamik. :gremsmile:

Så, så är det. Jag funderar dessutom på att ha en slumptabell av något slag, för att avgöra vad man hamnar om man bara strosar lite. (Det ska alltså finnas med beskrivningar på olika platser och personer i slummen om det inte redan är tydligt nog).

Det finns ett par språkliga tveksamheter ('förbytt med' där det borde vara 'förbytt mot', 'dem' där det borde vara 'de'. Och så heter det en kast när det handlar om grupper av människor), men det är kanske bara jag som är överkänslig.

Awight.