Jag håller med, men bakom ord finns det tanke och det är det som jag skulle störa mig på i sammanhanget.krank said:Det finns absolut makt i ord; jag jag tror att vi gör världen en otjänst genom att fokusera för mycket på vad saker hette under WW2 och för lite på de egentliga orsakerna. Nationalismen borde göra oss mer illa till mods än kristallnatten, liksom.Arvidos said:Kom igen krank, det handlar inte bara om att de påminner en om något otrevligt, det handlar om makt. Se feministiskt på det. Det finns makt i det vi gör och säger.
Jag är definitivt för att avdramatisera orden kring nazirörelsen och dess grymheter. Vi har gett orden för stor makt, så vi märker inte när exakt samma tankar kommer igen, fast med andra uniformer och med andra ord.
Sedan ifrågasätter jag huruvida någon av de som gnällt i eller i närheten av artikeln tillhör någon av de förtryckta minoriteterna i fallet nazismen.
Vad är syftet? För man kan ju undra om inte de som försvarar namnen kanske sympatiserar med ideologin bakom nazismen och då är det inte bara roliga namn längre.
Men generellt håller jag med om att VAD man säger är inte intressant utan det man MENAR. Man får inte säga vad som helst men däremot får man mena precis vad som helst om man använder förklädda ord:S