Nekromanti Besatthet, vilddjurets märke [spoiler]

Platon

Swordsman
Vi tänkte köra igenom vilddjurets märke till helgen, med mig som SL. En fundering har dykt upp medan jag läst igenom äventyret. Om konungaskallen besätter en RP (tex genom att dom krossar den), går då denna besatthet att bryta? När man läser på ritalen Besätta så kan ju denna brytas med exorcism eller bryta länk. Dessutom varar det bara ett dygn. Hur är det tänkt att denna besättning skall fungera. För evigt? Ett dygn? Kan den brytas med ovannämnda ritualer, i så fall är det ju bara att traska iväg till ordo magica och bryta den.

Jag vet helt enkelt inte rikligt hur jag skall använda den. Hur gjorde ni?

Kotaka

Veteran
Jag har också tänkt att spelleda äventyret snart. Jag ser det som en permanent besittning av RP men den ska gå att bryta med ritualerna du nämner. Dock kommer jag inte tillåta den spelare som eventuellt blir besatt att själv söka hjälp (något som hålls hemligt av både SL och RPn så långt det bara går) hos en magiker, en annan RP måste inse att hans kompanjon blivit besatt och ordna med detta isf vilket förstås kräver något i gengäld. Det blir mer intressant så!

Platon

Swordsman
Mmm. Jag tänker också att den bör vara permanent. Jag fattar bara inte rent speltekniskt hur man skulle spela den utan att de andra RP märker det. Även om jag berättar det för den besatte i enrum så kommer det vara väldigt svårt för denna att bete sig på ett nytt och annorlunda sätt utan att övriga fattar. Jag menar, så bra poker face har inte spelarna. Möjligtvis skulle det fungera om den besatte bara marginellt beter sig annorlunda, frågan är hur kul/intressant det blir då. Och märker dom det så ligger för böveln boken med bryta ritual i rummet ovanför där man hittar skallen, så steget till att bryta det hela är (överdrivet) kort. Jag vet inte riktigt...

Karlakarlen

Veteran
Tyckte också det var meckigt så jag bara riggade det så att motståndet stal skallen. Överlag tycker jag saker som får spelarna att tappa kontrollen över sina rp sabbar spelet, Då har spelaren inget att göra liksom.

Tre solar

Hero
Hos oss sa sl "slå vilja för att undvika att bli besatt. Den biffigaste rpn blev besatt och ledde således vägen till nästa äventyr.

Väl där bröt vi förtrollningen med nån trollformel och spelaren fick då välja om han ville fortsätta vara besatt eller ej.

Det var det solklart bästa sättet för oss, så om din grupp är det minsta lik min skulle jag rekommendera er samma sak (alltså att det går att bota när gruppen tröttnat på att en är besatt).