Tony.Meijer
Ärketeknomantiker
Hej,
jag håller på att skriva en standard-mall för mig själv att använda när världsbeskrivningar skall skrivas. Det är trad-rollspel som gäller skall väl sägas.
De kapitel jag har hittills är:
Tema - Temat eller premissen för världen, typ en kort meta-beskrivning av den.
Känslan - Känslan som försöks ingjutas.
Världen - Beskrivning av världen i stora drag, exempelvis vilka nationer som är allierade med vilka.
Nationer - Nödvändigtvis inte nationer, men de största spelarna och relationer med varandra.
Städer - Som för nationer fast ett steg ner.
Fraktioner - Som för städer fast ett steg ner.
Grupper - Som för fraktioner fast ett steg ner.
Individen - Livet för den enskilda personen, hur vardagen ser ut och dess perspektiv på tillvaron.
Speciella platser - Vad det låter som, olika platser som är speciella av olika orsaker.
Frågan är då, har jag glömt något?
För att förtydliga, detta gäller endast världen, rollperson och regler håller jag också på med, men det är en annan mall.
jag håller på att skriva en standard-mall för mig själv att använda när världsbeskrivningar skall skrivas. Det är trad-rollspel som gäller skall väl sägas.
De kapitel jag har hittills är:
Tema - Temat eller premissen för världen, typ en kort meta-beskrivning av den.
Känslan - Känslan som försöks ingjutas.
Världen - Beskrivning av världen i stora drag, exempelvis vilka nationer som är allierade med vilka.
Nationer - Nödvändigtvis inte nationer, men de största spelarna och relationer med varandra.
Städer - Som för nationer fast ett steg ner.
Fraktioner - Som för städer fast ett steg ner.
Grupper - Som för fraktioner fast ett steg ner.
Individen - Livet för den enskilda personen, hur vardagen ser ut och dess perspektiv på tillvaron.
Speciella platser - Vad det låter som, olika platser som är speciella av olika orsaker.
Frågan är då, har jag glömt något?
För att förtydliga, detta gäller endast världen, rollperson och regler håller jag också på med, men det är en annan mall.