Det enklaste är väl att helt enkelt köra en Explosion på låset eller kanske (eventuellt varaktig) Eld på det omgivande trät? ^^
Annars håller jag med om Rörelse med eller utan Animera föremål nog är det som kommer närmast, förutsatt att man räknar låset som ett enda föremål (det består ju i regel av flera delar) och/eller kan se just den/de delar som måste förlyttas och veta hur man ska flytta dem, med eventuella slag för PSY eller Låsdyrkning (förenklade, då) för att kunna detta. Om låset sedan är väldigt osmort så, ja... jobbigt läge ^^
Rent generellt tycker jag dock att en effekt som är så pass detaljerad som Knock passar dåligt i Eon, där effekterna ju i regel är ganska (meta-)fysikaliskt "rakt på sak"; värm grej, kyl grej, starta nedbrytningsprocess i grej, få grej att ändra fysiskt tillstånd etc. "Lås upp" förutsätter liksom att effekterna jobbar i en metafysisk idévärld där abstrakta, människoskapade koncept som "lås upp" är en del av naturlagarna, och det tar lite ifrån Eon dess känsla av vetenskaplig magi (som åtminstone jag tycker väldigt mycket om).
Dessutom uppmuntrar det till kreativt tänkande att få ha sådana här diskussioner ibland ^^