Nekromanti Besvärjelser

Jimmy

The One Ringkvist
Re: Du då?

..det är alldeles för besvärjligt.

Jimmy

The One Ringkvist
Re:TIHI, den var lysande! [NT]

[NT=NT]

Attack Bosse

Veteran
Re: Du då?

Umm, nej men med en lite copy paste kan jag la göra det. Namnen är enbart preliminära dock:

Drokus Vidriga Värk [3]
Alstra Psykotropi OB3T6
Besvärjelse OB3T6
1 Runda
Avstånd

Drokus Praktiska Portalflykt [3]
Alstra Ataxatropi OB3T6
Besvärjelse OB3T6
1 Runda
Personlig

Drokus Fantastiska Fäktsabotage [4]
Alstra Ataxatropi OB3T6
Besvärjelse OB3T6
Besvärjelse OB3T6
1 Runda
Avstånd

Drokus Ekivoka Explosion [4]
Alstra Ataxatropi OB3T6
Transformering OB2T6
Besvärjelse OB3T6
Besvärjelse OB3T6
2 Rundor
Avstånd

Drokus Eklatanta Elegans/Dolda Dominans [2]
Alstra Heliotropi OB3T6
Besvärjelse OB3T6
Osynlig
1 Runda
Beröring

Drokus Fasanfulla Förblindande [2]
Alstra Heliotropi OB2T6
Transformering OB3T6
Besvärjelse OB3T6
1 Runda
Avstånd

Drokus Förvillande Förflyktigande [2]
Alstra Heliotropi OB2T6
Besvärjelse OB2T6
1 Runda
Personlig

Drokus Sagolika Sårvård [3]
Alstra Psykotropi OB3T6
Transformering OB3T6
Besvärjelse OB2T6
2 Rundor
Beröring

Drokus Hugnesamma Helning [3]
Alstra Psykotropi OB3T6
Transformering OB3T6
Besvärjelse OB2T6
2 Rundor
Beröring

Drokus Skyndsamma Steg [2]
Alstra Ataxatropi OB2T6
Besvärjelse OB2T6
1 Runda
Beröring

Jag och en vän har gjort både en egen "tropi" och några besvärjelser till den:

Rowantropi

Info:
Alstringsmetod: Förstör något på 5 kg/filament
Kroppslig alstring: -
Transformeringar: Till/från ataxatropi och nekrotropi (Ob2t6), Till/från nomotropi och biotropi (Ob4T6)
Okontrollerad dissipation: Det blir en hög knall och användaren får Ob1t6 trauma och Smärta.
Kontrollerad dissipation: Det blir en hög knall.

Razuns fruktansvärda vision (4)
Färdigheter: Rowantropi (Ob3t6), Besvärjelse (Ob3t6)
Tidsåtgång: En runda
Räckvidd: 30 m
Varaktighet: Momentan

Offret får en fruktansvärd vision och får (Ob3t6) Trauma.

Razuns otroliga smärta (4)
Färdigheter: Rowantropi (Ob3t6), Besvärjelse (Ob3t6)
Varaktighet: Momentan

Offret känner en stark smärta i hela kroppen och får (Ob3t6) Smärta.

Razuns bestraffning (2)
Färdigheter: Rowantropi (Ob2t6), Besvärjelse (Ob2t6)
Tidsåtgång: Två rundor
Varaktighet: Permanent

Offret tappar allt hår och förlorar 1t6 tänder. Sänk PER med –6.

Svarta handen (2)
Färdigheter: Rowantropi (Ob2t6), Besvärjelse (Ob2t6)
Räckvidd: Beröring
Varaktighet: 1 minut (Temporär)

Målet av besvärjelsen förlorar ”reducerad skadeverkan” blodförlust och blödningstakt

Magnus L

Hero
Jajjamen..

Jag har gjort tre stycken...de finns med i del 2 i Nattens Ängel, Jakten på det oheliga, ladda ner det när jag lägger ut det nästa vecka så får du se dem!

GrottrolletNaug

Swashbuckler
2 st

1 besvärjelse och 1 ritual.

Akademikerns Kopiering
Alstra 3 filament Ataxatropi (Ob3T6), transformera 1 filament ataxatropi -> semotropi[1 filaments förlust] (Ob3T6), väva 'kopiera skrift' (Ob1T6), väva 'permanenta' (Ob1T6).

Kopierar en sida skrift till en annan (blank) sida. Är permanent, väldigt praktiskt.
Lite onödigt farlig dock då man måste alstra Ataxatropi, men min magiker Grael behärskar inte Semotropi så då blir det som det blir.

Graels Heliotropiska Fördrivning.
Alstra 2 filament Heliotropi (Ob2T6), Alstra 2 filament Ataxatropi (Ob2T6), Väva 'Solförmörkelse' dubbelt så snabbt (Ob2T6 + Ob1T6), väva 'Provisera' dubbelt så snabbt (Ob2T6 + Ob1T6)

Skapar en provisorisk solförmörkelse med en radie av 30 meter från där magikern befann sig när ritualen kastades. Grael har konstant denna ritual aktiv över sitt hem i Haléa Teren eftersom han är måttligt förtjust i solen.
ANM Grael på Felya betyder han som är vit, och han är mycket riktigt Albino, vilket förklarar hans inställning till Solen.

Martin Eriksson

Veteran
När räknas någonting som förstört?

slaget i delar?
krossat till gruskorn?
krossat till sandkorn?
krossat till stoft?
sönderdelat i molekyler?
sönderdelat i atomer?

Har inte något speciellt emot att man skapar nya aspekter, bortsett ifrån att det förstör logiken om ni inte skapar en motsats-aspekt. Men har inte den här aspekten en rätt menlös, och dessutom ologisk, alstringsmetod ???

Master Pelle

Warrior
Ok här är några besväjelser och en ritual som jag själv har skapat som jag har tänkt använda till krigamagiker som jag ska skapats.

Besvärjelser

Deraks kaos blixtar (2)
Även känd som:-
Färdigheter: Ataxatropi (Ob4T6), *Transformering (Ob4T6), Besvärjelser (Ob4T6).
Tidsåtgång: 2 rundor.
Räckvidd: 60 meter.
Varatighet: Momentan.
*Transformering av 2 fototropi filament till ataxatropi

Besvärjelsen slungar en blixt från magikerns hand mot det utvalda målet som kan träffa inom 3 meter radie. Blixten orsakar Ob2T6 Trauma och Ob2T6 Smärta. Slå vilken kroppsdel som träffas det går inte att sikta eller måtta. Vadderat tyg reducerar både Trauma- och Smärtförlusten med fem (-5). Läderpansar (både hårt och mjukt) reducerar skadeverkan med tio (-10). Metalliska pansar skyddar inte alls.

Deraks absoluta golem kontroll (3)
Färdigheter: Ataxatropi (Ob3T6), *Transformering (Ob4T6), Besvärjelser (Ob2T6), Besvärjelser (Ob2T6), Besvärjelser (Ob1T6).
Räckvidd: 30 meter.
Varatighet: Permament.
*Transformering av 1 geotropi filament till ataxtropi

Besvärjelsen används för att tvinga en golem (en geotropisk elementarvarelse) att lyda magikerns befallningar helt permament. Denna besvärjelse kan bara användas för att kontrollera golemer av första rangen. Observera att golemer med högre rang inte går att kontrollera med denna besvärjelse. En kontrollerad golem blir magikerns lydiga slav den förintar till och med sig själv på order med man måste tänkta på vad man säger, då den tar alla order bokstavligt. Man kan också ta över annan magikers golem med denna besvärjelse. Exakt vad en golem kan användas till beskrivs i magimodulen ’Mystik & Magi’ på sidan 83.

Deraks syvassa klingan (2)
Färdigheter: Ataxatropi (Ob3T6), *Transformering (Ob3T6), Besvärjelser (Ob3T6).
Räckvidd: Beröring.
Varatighet: Temporär (2 minut).
*Transformering av 2 geotropi filament till ataxatropi

Besvärjelse läggs på ett specifikt vapen och alla hugg och stick skador som det åsamkar ökar med +Ob2T6. Observera att denna högre skadeverkan bara gäller under effektens varaktighet och att högst en ’Deraks syvassa klingan’ åt gången kan användas på ett vapen.

Ritualer
Deraks golemus (12)
Även känd som: Framkalla andra rangens golem permament.
Färdigheter: Ataxatropi (Ob3T6), Geotropi (Ob2T6), Biotropi (Ob2T6), Ritual (Ob2T6), Ritual (Ob2T6), Ritual (Ob2T6), Ritual (Ob2T6).
Tidsåtgång: 8 timmar.
Räckvidd: Beröring.
Varatighet: Permament.

Ritualen kallar fram en andra rangens golem. En golem är en geotropisk elementarvarelse som består av lera eller sten och som till formen ser ut som en extremt muskulös humanoid. Om magikern skulle vilja kan han välja att frammana en golem av första rangen istället för av andra. Observera att en golem som kallas fram ofta blir fientligt inställd till den som väckt den till liv. En nyligen frammanad golem blir förvirrad i en hel runda under vilken magikern har chans att försöka kontrollera det man använder besvärjelse avsedd för detta ändamål - exempelvis "Dominata golimus". Exakt vad en golem kan användas till beskrivs i ’Mystik & Magi’ på sidan 83. På sidan 81 i samma bok finns en reaktionstabell som kan användas för att avgöra golemens reaktion.

volador

Veteran
Instämmer......jag har absolut inget emot man skapar egna regler och/eller andra saker, men man bör tänka efter noggrant så att man inte förstör balansen.

Vad det beträffar besvärjelserna som det står om ovan så är de faktiskt lite fel.....man kan inte alstra ataxatropi och sedan transformera från t ex fototropi till ataxatropi....det är tvärt om. Du måste ha de filament du vill transformera från....

Exempel:

Volador's eldhav
Alstra 4 ataxatropiska filament: Ob4T6
Transformera 2 ataxatropiska filament till pyrotropi med ett filament förlorat: Ob3T6
Väva effekten "eld" med 3 areaeffektsökningar och 1 extra filament för att sänka svårighetsgraden: Ob3T6
Väva effekten "avstånd" Ob1T6

Räckvidd: 30 meter
Varaktighet: Temporär
Tidsåtgång: 2 rundor

Besvärjelsen slunga ett eldklot från magikerns hand som exploderar på sitt mål, för att där expandera till ett väldighet eldhav som täcker ett cirkulärt område med en radie på 3 meter. Elden skada allt och alla som kommer i dess kontakt och gör Ob1T6 trauma och Ob1T6 smärta. Elden har även ett antändningsvärde på 4.

Det finns ruskigt bra regler i Mystik & Magi om hur man skapar egna besvärjelser och ritualer.... jag rekommenderar varmt att alla som vill/ska spela magiker (eller redan gör) studera den modulen.

Det jag och min vän menar med förstöra är slå sönder i störsa allmänhet, göra något oanvandbart (om det man förstör äns gick att använda före själva förstörelsen). Och varför deta ovanliga alstrings metod?
-Jo den här "tropin" skapades åt en egen ras som jag och samma vän har skapat, en ras som mer eller midre älskar att förstöra och plåga saker.

Jag hoppas att du förstår nu.

P|uT0NiUm

Swashbuckler
Snart släpper jag "Iznoxir-boken". Den galne nekromantikerns sista och enda rullor...

I den (ja, den är färdig) finns besvärjelser, ritualer och alkemi inriktat på nekrotropi och ataxatropi. Det finns även färdigheter och dylikt, men det är ju bara att ladda ner och se.

När och hur hittar man den? När hemsidan kommer upp! /images/icons/laugh.gif Snart!

Martin Eriksson

Veteran
Hur rimligt är det att man får ut någon energi av att förstöra saker...

De flesta aspekterna är rätt så realistiska:

Elementarkrafterna
kaos - stasis
värme - kyla
liv - död
osv.

Men förstörelse....(?!?)...hur ska man får ut nån vettig energi av att förstöra saker...???....

Har inget emot att ni använder mysko aspekter när ni spelar. Men om nån utav spelarna skulle föreslå nåt sånt när jag spelledde så skulle jag som en sann naturvetare skratta honom rätt upp i ansiktet /images/icons/grin.gif

du menar alltsåå att om jag hittar en motsats till förstöra så skulle det funka?/images/icons/hairy.gif

GrottrolletNaug

Swashbuckler
Re: Varför vara heliomantiker...

Av 2 anledningar.

1) Han är i grund och botten magiteoretiker. Han forskar mycket på olika fält och framför allt aspekters motsatspar. Däremot så finns det konstiga aspekter som inte har någon uppenbar motsats. Tillexempel Astrotropi. Därför forskar han om det finns någon dolt samband emellan astro, helio och selenotropi. Kanske någon konstig treenighet.

2) För att få solen att gå bort.