Nekromanti Betalar ni för era böcker?

Sadaigh

Swordsman
jo det finns rika snorungar =P Sadaigh<----- är en =)

men ändå, 25 000 är jävulskt mycket pengar bara föra tt bli med i en förening...ingen som håller med mej? =)

Drakvrede

Swordsman
men ändå, 25 000 är jävulskt mycket pengar bara föra tt bli med i en förening...ingen som håller med mej? =)

Tja, om föreningen kan garantera mig världsherravälde kan jag väl kanske ställa upp på 25 papp i inträdesavgift, men annars e jag jvulskt skeptiskt (tycker exempelvis att 80 spänn i inträde på krogen e hutlöst!). Så ja, jag håller nog med dig. :gremcool:

Drakvrede

Swordsman
Re: Ja.

Japp, är lite prylbög (ursäkter det homofobiska uttrycket) och tycker om att kunna ställa saker i hyllan och konstatera att böckerna är mina.

Hehehe... Låt mig gissa att herrn har köpt böcker för att de är snygga i bokhyllan? För sånt vet jag minst en person som gjort... :gremgrin:

Kena_UBBT

Veteran
Självklart...

betalar man för alla böcker. Jag tycker inte de är så dyra och med tanke på att det inte kommer så många moduler om året så blir inte årskostnaden så stor.

Kena_UBBT

Veteran
Re: Ja.

Där måste jag hålla med. Jag har även allt Vampire the masquerade, Twilight 2000 och en hel del annat så bokhyllan ser väldigt snygg ut.

DanielSchenström

Swashbuckler
Jo mycket pengar. fast det brukar ändå inte behövas. Rollspelar man bara med dem man känner så dyker det inte upp nytt folk bara sådär utan det brukar bli folk som de andra spelarna introducerar. Dessutom om folk är störande så måste man inte låta dem vara med och spela. Borde bara vara i större föreningar det blir potentiellt problem med övertaganden. Och då kan man bara bilda en ny egen föreningen. Jag tror ni överdriver problemen. Är ni allvarligt intresserade och oroade, kontakta Sverok så får ni reda på vad som gäller.

Helmgast
Troligt. Ungefär som om alla LO-medlemmar skulle gå med i Moderaterna för att vrida dem åt sitt håll.

(man kan ju ha en hemlig men öppen rollspelsförening)

Helmgast
Betalar folk 25.000 kronor så kan de pengarna använda till hela EON flera gånger om (frågan ä om inte CJS skulle lämna rabatt isåfall) :gremwink:

Helmgast
Jag praktiserade hos neoGames och fick på så vis en god rollspelsstart om man säger så (vattenskadade romaner och kantstött KV gör mig inte så mycket), jag fick ju flera 'fräscha' moduler.

Hela våran grupp hade praktiserat så vi hade 9 olika regelböcker inom gruppen...

Sen fick jag A&S när jag fyllde 17, samt tärningssettet.

Dvärgar, Mundana och Tiraker köpte jag begagnat av mina rollspelskompisar som hade i dublett...

Nu har jag ALLT till EON utom EON soft deluxe (vilken jag inte siktar på att få) och EON I box. Allt är inplastat med kartorna fastplastade i boken. Signerat och allt!

Nej, jag låter inte föreningen betala (förutom EON II box, ett undantag).

P|uT0NiUm

Swashbuckler
Re: Absolut!! [OT]

"Det kostar inte så mycket om man jämför med cigaretter, knark och plutonium :gremgrin:"

Plutonium är inte så dyrt (jag är hemskt billig, värsta slampan), typ några hundra spänn kilot bara, om jag inte missminner mig eller de har höjt priserna. 700 kr/kg (slakta mig om jag har fel).

(alltså borde jag kosta 66'500 :gremwink:)

Ezping Orm

Hero

Jag har alltid trott att det är svindyrt med plutonium :gremconfused:

Men är det inte det så kan man alltid byta ut det mot: "Cigaretter, knark och F1-bilar". :gremtongue:

swazze

Swordsman

Plutonium framställs i special konstruerade kärnreaktorer och en kärnreaktor kostar en hel del att bygga. Dessutom så är det bara stater som framställer plutonium så det finns ju inget direkt marknadspris. Och skulle man köpa (typ nån mysko handlare i Azerbadjan som plundrat ett gammalt ryskt labb) så kostar det nog en HEL DEL mer än produktionspriset

P|uT0NiUm

Swashbuckler

Jo, men vi gjorde ett skolarbete i 7an eller 8an (låter allvarligt, va? :gremwink:), då vi ringde till nåt... SIFO eller vad det nu var (är jätteosäker på namnet, men de sålde sånt i alla fall), och frågade vad det skulle kosta att köpa in plutonium av isotopen bla-bla (har glömt nuffran, tror det var 244 dock), då började de först babbla om att man måste ha nåt tillstånd och sedan - när de hade insett att det var småungar som ringde :gremgrin:, så har jag för mig att de sa något i stil med 70 dollar per kilo.

Jag kan ha glömt väldigt mycket av det där nu och förvrängt en del i min skumma lilla skalle, men något var det i alla fall som hade med plutonium att göra som kostade 70 dollar per [viktenhet]. Gram kanske?

*drar mig ur diskussionen innan jag får en till tråd låst :gremtongue:*

walium

Ganska töntig, faktiskt
Naturligtvis. Så fasligt dyrt behöver det inte vara om man ransonerar sina inköp lite. Men visst är det lätt att bränna alldeles för mycket pengar på coola rollspelsgrejor.

Vi är vänner som spelar, den som har råd och lust betalar. Om det är en modul som alla verkligen vill ha (som Offensiv till Neotech) så är alla med o betalar....svårare än så är det väl inte...?