Nekromanti Betyg

Bunny

Crazy like a fool
Ibland gör man misstag.

I ett mycket känslosamt sinnesläge och under viss frustration gjorde en mycket god vän till mig ett sådant. För att visa sympati för min invecklade och tradiga tråd "Moderna regler" så gav han den ypperliga föregångaren Moderna regler minus i betyg. Min mycket goda vän är numera ytterst ångerfull, särskilt eftersom tråden inte fick det 100%-iga betyg det förtjänade pga hans tilltag (samma betyg som min tråd sedemera skulle få).

Det finns tillfällen då man går från en känsla av "okej, den här tråden verkar verkligen inget vidare" till "oj, nu har jag verkligen fått en ögonöppnare!" Jag, i samråd med min mycket goda vän, efterfrågar därför en funktion så att man vid dessa tillfällen kan ångra sig, ändra sitt gamla omdöme, och få en möjlighet att lämna skammen bakom sig.

Min mycket goda vän, som inte vill nämnas vid namn, är beredd att ge mig njutning för att jag ska släta över hans misstag. Därför tycker jag att det är på sin plats att Dimfrost, som en slags kompensation, får full moralisk frihet att i sin tur ge min tråd ett minus i betyg (givet förutsatt att han inte redan gett den ett plus). Så pass angelägen är jag att få den här soppan ur världen. :gremsmile:

Dimfrost

Special Circumstances
Jag tycker knappast att det är så viktigt med betyg att man ska behöva ha en funktion för att ångra sig. Det är inte så att det kommer hem elaka troll och slår mig med en purjolök för att din tråd får högre betyg, liksom. Det är en kul grej bara. För övrigt betygsätter jag inte trådar av ren princip (men å andra sidan har jag inga principer, så det är knappast benhårt). :gremsmile:

/Dimfrost

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Det är inte så att det kommer hem elaka troll och slår mig med en purjolök för att din tråd får högre betyg, liksom.
Inte? Vad är det för personer som kommit och slagit mig med purjolök då? :gremooo:

Mer allvarligt dock, jag tycker också en sådan funktion skulle vara bra. Men den är långt från livsnödvändig på något sätt. Man kan ju vänta med att sätta betyg om det vore så. Man behöver inte dyka direkt på ämnet och ge det betyg.

seinet

Swashbuckler
Tja, varför inte egentligen? På så sätt kan man ju ge en tråd minus-betyg när den börjar spåra ur eller ändra till plus då den börjar vara intressant igen. Ett dynamiskt betyg alltså :gremsmile:

/Seinet Wintermute - Skall lira lite mer Oblivion strax

Lambi

Swordsman
Det är en kul grej bara.
Precis! För vem tycker inte att det är en skoj grej att lite galna troll kommer hem och pryglar en med en purjolök eller två? :gremcrazy:

Jag tycker betyg ska vara ganska löst. Det är ingenting som egentligen spelar roll, eller hur? Åtminstone tills Olle spelar stoner fluxx med sig själv och lägger in att man automatiskt blir grisodlare om man postar mer än tre trådar som får lägre än 50% "tummen upp" per vecka eller något.

Jag sätter sällan betyg, och gör jag det så är det för att jag tänker "shit, vad coolt". Jag gör det inte ens alltid då.

EchonCique

Hero
Jag tycker betyg ska vara ganska löst. Det är ingenting som egentligen spelar roll, eller hur? Åtminstone tills Olle spelar stoner fluxx med sig själv och lägger in att man automatiskt blir grisodlare om man postar mer än tre trådar som får lägre än 50% "tummen upp" per vecka eller något.
Är det ok om jag lägger in det då? :gremgrin: