Jo, fast enskilda inlägg är lätta ju lätta att reagera på. Det är ju själva grundprincipen i forumsystemet att man skriver inlägg som får andra att säga bu eller bä eller vad som helst mellan.
Inte så att jag kommer att bli sur om möjligheten att betygssätta inlägg införs - jag tycker bara det vore lite onödigt.
Det är ganska vanligt att jag gillar ett visst inlägg, men egentligen inte har något mer att skriva om ämnet. Med rådande netikett är det inte direkt ok att bara skriva ett svarsinlägg "Bra skivet, jag håller med! [nt]".
Då vore det bra att kunna "credda" just det inlägget.
Well, det vore kansek bra att kunna ge nån form av uppskattning på ett inlägg. Att man kan ge nån form av uppskattning på vettiga inlägg åxå.
Dock kanske det är svårt att just fixa det rent kodningsmässigt..
Skulle man inte kunna ha som på BoardGameGeek, där man har GeekGold. Dessa blir man tilldelad om man gör något bra så får man GeekGold, vilket ger allmän beundran.
Där kan man också köpa minibadges för sitt GeekGold, vilka är små ikoner som syns under ens namn vid ens inlägg. Man kan då tex ha en liten skånsk flagga, en Tux och en jetmotor, eller vad man nu tycker symboliserar ens personlighet.
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.