Nekromanti Betygssystemet Del Femtioelva

Balderk

Swashbuckler
Okej, nu är jag intresserad av att höra vad ni tycker om betygen nu när det har haft tid att etablera sig lite.
Har de verkligen varit så dåligt som alla trodde? Har de varit sämre? Märks de över huvud taget?
Är det nån som fortfarande sätter betyg?

Själv satte jag ett par betyg i början, men sen dess har det stått mestadels still. Jag har satt ett par betyg på för att jag gillar när någon håller med mig och uttrycker det, men de är knappast mer än tre. Själva betygen sneglar man kanske på men de är inget jag märker nämnvärt. Enda gången jag har märkt ett betyg på riktigt är när någon stackare har en 2:a, inte för att jag ids öka det, men jag tycker ändå lite synd om honom. jag hör alltså till kategorin att de inte märks och att de därför lika gärna kan få vara kvar, det kvittar egentligen.

(Om ni inte vill ha en sån fär diskussion igen eller om det har kommit fram något jag inte har uppmärksammat (t ex att de försvinner någon gång i framtiden vid ett nytt forumssystem), lås den här tråden...)

/Hr Balderk, tycker de förgyller inläggen lite däremot

Insignia

Swashbuckler
Jag ser dem knappt, och har fortfarande inte satt betyg på någon. Har inga som helst känslor för eller mot det.

walium

Ganska töntig, faktiskt
"Jag ser dem knappt, och har fortfarande inte satt betyg på någon."

Är det tacken för att jag gav dig en klart lysande femma? :gremfrown:

walium

Ganska töntig, faktiskt
"Har de verkligen varit så dåligt som alla trodde?"

Jag tror att de flesta har en tämligen likgiltig inställning till hela fenomenet, möjligtvis med undantag ifrån vissa nybörjare.

"Märks de över huvud taget?"

Det finns några stackare som jag kan tycka dras med orättvisa betyg. Men jag gör vad jag kan för att hjälpa dem.

"Är det nån som fortfarande sätter betyg?"

Jag har satt en hiskelig massa, oftast ganska snälla betyg. Men på sistone har jag tappat farten en aning.

Johan K

Gammal & dryg
Disskutionen som dog..

Själv så bryr jag mig inte dirket om betygen.. fast sjunker de till en 2.a så kanske då tar jag en funderae på om jag ska ändra stil eller nått sånt...

Rising

Vila i frid
sattyg, betyg, otyg... Alla sorters tyger...

Jag kan inte egentligen påstå att de påverkat så mycket. Några av de som skriver intressantast saker på forumet har rätt låga betyg (Vindhand, till exempel) och jag tror att de flesta av mina bra betyg kommer från folk som sett mina bilder eller liknande, och det är ju egentligen inte dem jag vill bli bedömd efter. När jag började protestera för att folk gjorde (i mina ögon) felaktiga jämförelser mellan AFMBE och Splatter sjönk mitt betyg och det är ju inte direkt åsikter jag ångrar eller skäms över. Vad jag försöker säga med det här är att jag inte riktigt ser något sammanhang med "bra inläggsskrivare" och "högt betyg". Ett tag ville jag däremot skaffa fler röster än Krille, men det loppet verkar kört nu (vi låg 32-34 (typ) när jag var som närmast)

Jag har gett en massa betyg dock, ett fåtal femmor till mina absoluta forumsfavoriter, ett gäng fyror till alla som är trevliga och intressanta, och så några få treor och tvåor till dem som inte håller en jämn, schysst nivå.

Betyg på inlägg har gett några ytterst få (jag glömmer hela tiden) och det är inget jag egentligen tittar på, eftersom jag ändå läser alla inlägg i de forum jag besöker. Ett "wow! [NT]" eller liknande från någon vars åsikt jag respekterar är fortfarande viktigare för att jag ska intressera mig när det gäller inlägg i andra forum.

/Riz

Insignia

Swashbuckler
"Är det tacken för att jag gav dig en klart lysande femma?"

Förlåt mig, det var en principsak ;_;
Men eftersom jag inte längre har några principer så ska jag genast börja sätta betyg. Du får en femma av mig :gremgrin:

Insignia

Swashbuckler
Re: sattyg, betyg, otyg... Alla sorters tyger...

"Vad jag försöker säga med det här är att jag inte riktigt ser något sammanhang med "bra inläggsskrivare" och "högt betyg"."

Nu fick du en femma av mig för att du är en bra inläggsskrivare :gremgrin:
Det är Walle som har fått mig att börja betygssätta :gremcrazy:

Feuflux

omjonasson.se
Re: Betygssystemet Del Femtiotolv

Kan börja med att säga att jag fortfarande tycker hela systemet är totalt onödigt. Betyg på trådar har jag aldrig brytt mig om och som Rising redan sagt säger betygen på användaren inte ett jota (finns säkert några undantag). Antal betyg är kanske mer intressant, jag har få betyg vilket jag tolkar som att jag är relativt intetsägande. :gremsmile:

Angående att sätta betyg har jag enbart satt femmor på en hel hög med folk, bara för att jävlas med systemet. Enda undantaget är Gardener (förlåt i efterhand :gremcrazy: ) eftersom han försvarade införandet av betyg den där dagen för längesedan...

Storuggla

Champion
Jag var en av de som ljudligast markerade min avsky för betygssystemet. Och jag gillar det fortfarande inte. Men ja... nu bryr jag mig inte längre. Ser jag någon som skriver något bra så nickar jag gillande, jag sätter inga betyg. Det bär mig emot att säga, men Gardener hade rätt. Det var inte så illa.

Storuggla, erkänner att han hade lite fel

Balderk

Swashbuckler

Jo, det där är väl ungefär min syn på saken också.

Bara för att jag är nyfikenienstrut, Har du satt nått betyg på mig månne?

/Gammelgnun (Walium förstår)

Storuggla

Champion

Ajajaj, där fick du ett lågt betyg av mig, betygstiggning är inte attraktivt.

Storuggla, skojjar bara, han sätter inte betyg

Balderk

Swashbuckler

Haha! Jag tigde inte! Fast det kanske såg ut så... :gremblush:

Vill bara undersöka lite var jag fått mina nedrans betyg från...

/Herr Balderk Stavros :gremwink:

Har de verkligen varit så dåligt som alla trodde?
Nej

Har de varit sämre?
Inte det heller.

Märks de över huvud taget?
Jadå, det är kul att följa Risings och trobergs berg- och dalbana mellan 3 och 4 :gremgrin:

Är det nån som fortfarande sätter betyg?
Det händer, när jag vill premiera någon för att de har åsikter osm de vågar stå för och kan argumentera för (Basenanjis rälsningsidéer), eller när jag följer walles exempel och ger höga betyg åt tjejer (Insignia).

/*tar ett djupt andetag* Black Dwarf, som inte har haft en fyra sedan han sade åt folk att betygssystemet inte var en sån stor sak och att de skulle sluta klanka på Gardener eftersom han gör ett bra jobb och dessutom höll han (jag) med troberg när han gjorde invändningar mot alla gnällare.

Skuggvarg

Hero
Jag gnällde mycket om betygen, men jag tittar inte på mitt eget betyg och jag tittar inte på andras betyg. Jag har använt betyget en gång av misstag, och två gånger med mening, mest för att dumma mig.
Jag tycker fortfarande det suger fett, men jag orkar inte störa mig mer på det.

/Skuggvarg - skulle hellre vilja ha en gästbok på ens egen infosida, där man kunde läsa folks kommentarer om en

Skuggvarg

Hero

Jag har inte sett någonstans att man kan se hur många som röstat på en? Var hittar du det?

/Skuggvarg

Troberg

Sinister eater
Jadå, det är kul att följa Risings och trobergs berg- och dalbana mellan 3 och 4
Jag visste inte att jag varit uppe på 4 igen. Jag trodde jag åkte ner på en solid trea när jag tyckte att det var för mycket gnäll i ämnet (från båda sidor).

Black Dwarf, som inte har haft en fyra sedan han sade åt folk att betygssystemet inte var en sån stor sak och att de skulle sluta klanka på Gardener eftersom han gör ett bra jobb och dessutom höll han (jag) med troberg när han gjorde invändningar mot alla gnällare.
Exakt vad som hände mig. Jag höll med mig själv och fick en trea. :gremsmile:

Morgoth

Swashbuckler
Vad är det nu man betygsätter, igen?

Skrev ett långt inlägg här, men det blev lite luddigt. Sammanfattningen är:

Jag betygsätter folk om:
*Jag gillar dem
*Jag inte har betygsatt dem och de har lågt betyg

Jag betygsätter trådar om:
*De innehåller mycket gottis (som en massa tuffa bilder och sånt, helt enkelt trådar som jag vill vända blickar till)

...som det kanske märks betygsätter jag inte åsikter. Nä, åsikter är otroligt omständiga, och fötjänar alltid en andra chans.

Troberg

Sinister eater
Re: En dåres försvarstal

Av detta kan man slut leda att både troberg och Black Dwarf har fått ettor av mig, det är självfallet inget personligt utan mer ett experiment om ni skulle byta åsikt bara för ni fick dåliga betyg. Till Black Dwarf ber jag om ursäkt i fall det orsakat sveda och verk. troberg kommer nog att hitta på andra sätt att hämnas på
Det är lugnt, ge mig fler ettor. Jag har tidigare sagt att det tråkigaste betyget är en trea, får man en etta så har man i alla fall fått någon att reagera. Jag räknar kallt med att jag är för kontroversiell för att få fyra eller mer, så jag får väl hoppas på en etta.