Nekromanti Bevara gamla minnesvärda trådar

walium

Ganska töntig, faktiskt
Ganska ofta startas massiva trådar späckade med inspiration och tips. Väldigt ofta faller dessa trådar sedan i glömska när de sakta men säkert förpassas längre och längre bak ibland forumen. Visserligen finns det möjligheter att bevara trådar som favoriter, men om de rymmer över 100 inlägg och åtskilliga A4-sidor med text så är det inte alltid tillräckligt. Har ni några förslag på bättre sätt att bevara gamla minnesvärda trådar?

Rising

Vila i frid
Vill du bevara dem för dig själv? Eller på något sätt göra det enklare för sidans besökare att hitta dem?

Jag tycker de där gamla jättetrådarna dyker upp så ofta i folks länkar att man aldrig riktigt glömmer bort dem. Hur ofta länkas det egentligen inte till Rollspelsriksdagen och Vampire vs. Cthulhu-trådarna?

Föreslår du att de skall läggas som länkar på någon egen sida någonstans på rollspel.nu's sida, eller?

Om det bara är för personligt bruk så är nog att göra dem till bokmärken i din webläsare det enklaste.

Själv orkar jag aldrig sånt utan sitter och använder "sök" om och om igen för att leta efter ungefär en och samma inlägg varenda gång jag får för mig att läsa om dem.

(Jag brukar sitta och narcissist-surfa bland mina egna favorit-inlägg sent på nätterna, vilket ni kanske kan ha noterat någon gång.)

/Riz

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Jag brukar sitta och narcissist-surfa bland mina egna favorit-inlägg sent på nätterna, vilket ni kanske kan ha noterat någon gång
Haha, jo det har vi (jag åtminstone) märkt. Jag brukar göra samma sak. Ja, inte bland dina inlägg, utan bland mina såklart.

/Vulf - har skrivit mycket bra om man tänker efter

Ymir

Liten kantbaron
Jag har skrivit en hel del långa, artikelmässiga inlägg genom åren, och somliga som jag är riktigt nöjd med tänkte jag lägga upp på min spelgrupps hemsida Drunoks Drängar. Det är väl bara för någon driftig person att göra detsamma med hela trådar, egentligen?

För övrigt håller jag med Rising (var det väl?) - gamla bra trådar länkas så ofta till att de sällan faller i glömska ändå. Men ens personliga favoriter, klart, är ju sällan de mest populära - man får se till att länka till dem själv så fort tillfälle infinner sig. Det gör jag, åtminstone.

- Ymir, föreslår åtminstone något

Troberg

Sinister eater
Jag har skrivit en hel del långa, artikelmässiga inlägg genom åren, och somliga som jag är riktigt nöjd med tänkte jag lägga upp på min spelgrupps hemsida Drunoks Drängar. Det är väl bara för någon driftig person att göra detsamma med hela trådar, egentligen?
Fast kolla för säkerhets skull först med de som varit med och skrivit i tråden eller citerats i inlägget att det är OK.

Sodivra

Champion
Ifall du menar "bevara för allmänheten" så går det faktiskt att skicka nomineringar till mig, det är det sektionen "favorittrådar" i FAQ:arna är till för.

walium

Ganska töntig, faktiskt
"Ifall du menar "bevara för allmänheten" så går det faktiskt att skicka nomineringar till mig, det är det sektionen "favorittrådar" i FAQ:arna är till för. "

Jag trodde att ditt arbete med FAQ:rna var klart och färdigt. Det jag egentligen hade hoppats på varr att någon tog sig tid och renskrev trådarna och samlade materialet in något arkiv på sidan. Men ett länkarkiv är förstås mer realistiskt. I alla fall så borde ni skylta mer med att FAQ:rna inte är spikade och klara.

walium

Ganska töntig, faktiskt
"Vill du bevara dem för dig själv? Eller på något sätt göra det enklare för sidans besökare att hitta dem?"

Både och. Det har skrivits så mycket kloka saker här på forumen som hade förtjänat mer uppmärksamhet och borde vara lättare att hitta. Både för mig och andra. Forumen är numera ganska stora och det är inte alltid helt lätt att navigera i gamla trådar om man inte vet precis vad man letar efter.