Nekromanti BG

chrull

Stockholm Kartell
Javisst. Järntronen är ju en organisation som beskrivs i forgotten realms campaign setting (eller om det är i en tillägsbok?) och allting stämmer ju. Det enda problemet blir väl att välja vilken av dina spelare som ska få spela son till Baal och vad det regelmässigt innebär att vara son till baal.

Med lite pillande kan det nog bli bra, men om dina spelare har spelat spelet så skulle jag nog ändra lite så de inte kände igen allt...

chrull

Fredlig_Missla

Veteran
Man behöver ju inte spela spelets story man kan ju låta RP vara soldater i Amn:s Arme som dras in i konflikten mellan Irenicus och Gorions ward. Eller så låter man RP spela NPC:are antingen ifrån spelet eller så hittar man på egna (som slår följe med Gorions ward).
Nån som har några andra ideer ?

Mondrin

Veteran
Det kan ju vara en bra idé, att skapa egna följeslagare, jag skulle kunna slå vad om att det skulle kunna bli jätteförvirrat att spela nån av de NPCs som redan finns i spelet, meningen är ju att man ska skapa sin egen story iställe för att följa spelet, eller?

Sen vet jag inte om det är 100% enkelt att huvudpersonen i dramat, som troligtvis är den allt händer för, är en NPC.. :gremsmile:

King Kromm

Hero
Wot kampanjen??

Rätta mig om jag har fel, men finns det inte en kampanj till wheel of time(baserad på robert jordans serie) där man får spela några till handligen "biroller" som strosar runt och inte påverkar det viktiga men endå på någotvis känns spännande och intressant och att man delvis stöter på karatärerna från böckerna, skulle inte det va ide att försöka sig på något liknande???

Och skall inte den kampanjen för övrigt vara ganska bra?? Nån som har komentarer

walium

Ganska töntig, faktiskt
Re: Wot kampanjen??

"Rätta mig om jag har fel, men finns det inte en kampanj till wheel of time(baserad på robert jordans serie) där man får spela några till handligen "biroller" som strosar runt och inte påverkar det viktiga men endå på någotvis känns spännande och intressant och att man delvis stöter på karatärerna från böckerna, skulle inte det va ide att försöka sig på något liknande???"

Visst finns det. Faktum är att jag till och med har skrivit ihop en liten recension om det.