Nekromanti Bibliotek som har rollspel

Bassejr

Hero
Jag tror att det stora bibliotekett i stockholm ( vad det nu heter, bor inte där) har diverse DoD och lite sånt. men rollspel väger inte så tungt mot nordiska kriminaldeckare, eller dramatiserade biografier av diktatorer och seriemördare.

Anarchclown

Swashbuckler
Gissar på att Kungliga skulle kunna ha det. Men frågan är om de inte har det som referensex. Det finns väl annars ett register online någonstans över deras utbud?

Svarte Faraonen

Sumer is icumen in
Känns rimligt att det borde gå att hitta, Malmö stadsbibliotek hade ett gäng senast jag kollade (Call of Cthulhu och Vampire, så vitt jag minns).

Bosse_UBBT

Swordsman
Mja. Libris används ju främst av forskningsbiblioteken, medan jag skulle gissa på att folkbibliotek vore ett bättre ställe att leta på.

Om det gäller Stockholm skulle jag börja med att söka på Stockholms stadsbibliotek: https://biblioteket.stockholm.se/

PUNKTmedis har rätt mycket, sedan finns det lite rollspel utspridda här och var på de mindre biblioteken. Hornstull hade en del när jag jobbade där.

Skarpskytten

Ödestyngd världsvandrare
Om vi talar om rollspel utgivna i Sverige, så har KB, Lunds universitetsbibliotek och Uppsala universitetsbibliotek allt (utom sådant som kan ha förkommit). Därmemot ligger det inte alltid uppe i elektroniska katalogerna (som libris; jag hittade i alla fall inte "Döda Skogen" igår när jag letade efter den) utan man får ta sig till den fysiska byggnaden och beställa fram på plats.

/magnus, som beställde fram Drakar och Demoner 1st ed frål LUB för inte så länge sedan och satt och frossade i rollspelsnostalgi.

Klingonsylt

Swordsman
Jo KB är ju ett pliktbibliotek så dom får in och tillvaratar allt material som trycks i Sverige inklusive rollspel och reklamblad.

Andy

Vila i frid
Oj, stöldrisken för Trudvang böcker måste vara hög, och M:UA grejer också.

Tänk om straffavgiften för en borttappade bok är 300-500 kr så går man ändå plus massa hundralappar.

Jag uppmanar ingen att begå brott (är det ett brott att tappa bort en lånebok?). Jag bara säger.

/Andy som aldrig skulle stjäla

Storuggla

Champion
Högdalen har lite grejer minns jag. Vällingby har bara böcker med gamla gubbar på omslagen.

Storuggla, verum

Skarpskytten

Ödestyngd världsvandrare
Det gör du inte; du lånar från respektive bibliotek.

Om du har en akademiskt anställning kan du dock fjärrlåna via libris.

Skarpskytten

Ödestyngd världsvandrare
Den kan finnas på andra (universitets)bibliotek - om den inte har blivit katalogiserad.

Och du kan alltid testa att fjärrlåna genom ditt lokala folkbibliotek. Fjärrlån är det bästa som uppfinnits sedan te-sexan.

Nässe

Myrmidon
När jag bodde i Stockholm för typ... 8 år sedan (?) så hade medborgarplatsens bibliotek en hel del rollspel.