Nekromanti (Bidrag) Solokärlek

Muggas

Hero
I skydd av natten rumlar de fram. Desperata och på ständig jakt efter lycka dövar de sina sinnen med rusdrycker. Ju mer uppblandat lösningsmedel de intar, desto säkrare blir de på att det är nu det kommer att ske. Inom kort hittar de den stora kärleken, livskamraten som kommer att göra dem lyckliga för resten av livet. Och om så inte är fallet så kanske en snygg tjej hakar på dem hem efter stängningsdags för ett mer tillfälligt umgänge. De har misslyckats så många gånger förr och svurit över sin dumhet dagen efter. Nästa gång blir det annorlunda, tänker de alltid. Nästa helg är det vår tur. Är du en av dom?

"Solokärlek" är ett solorollspelsdogmabidrag där du som ensam rollspelare gestaltar en manlig karaktär som är övertygad om att han en dag kommer att träffa den stora kärleken i utesvängen. Soloäventyret tar dig till systemet och förfesten, för att slutligen testa ditt marknadsvärde på ett uteställe. Kommer du att lyckas hitta din flicka, eller blir du blåst som vanligt? Det är det upp till dig att avgöra...

Rickard

Urverk speldesign
Kommentarer: Solokärlek

Ja, hur ska man betygsätta det här? :gremsmile: Ett solospel kan vara lite svårt att jämföra med andra dogmarollspel.. Jag kan tänka mig att det blir ett roligt avbrott när man läser igenom hela dogmakompendiet, för det är faktiskt rätt långtråkigt att läsa igenom det..

Jag måste säga att jag skrattade mig igenom en hel del och roades utav att ta olika svängar; "men vad hade hänt om jag bara köpt en öl?".. Tydligen ska jag dricka lite mindre enligt dig, för jag fick bara råd med en öl.. Regelsystmet är lite småtråkigt för att det är så standard men man kan egentligen inte kräva så mycket mer av ett dogmasolo..

Solokärlek
Första intryck: 4
Grundidé: 4
Regelsystem: 3

Ett solo om hur krogragg kan sluta i (o)lycklig kärlek.

/Han som var tvungen att testa alla möjligheter