Nekromanti Big Rigs

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Jag lägger det här inlägget under rollspelarkultur eftersom det känns som att det tillhör en gamers skyldigheter att känna till det. Kalla det gärna allmänbildning.

Någon som har hört talas om datorspelet Big Rigs? Det verkar vara datorspelsvärldens svar på World of Synnibarr.

Här har vi en FAQ som fick åtminstone mig att dra på smilbanden.
Och en recension från Gamespot. Big Rigs är det spel som fått sämst betyg någonsin på Gamespot.

Och för er som blivit nyfikna kan ni roa er med en gameplay-video från spelet. Klicka bara på "Video Review" efter ni läst recensionen.

Det här måste vara så jävla dåligt. Undrar om det blir en ny "All your base are belong to us"?

- Vulf

Man Mountainman

Storsvagåret
Här har vi en FAQ som fick åtminstone mig att dra på smilbanden.

Din FAQ-länk är bruten. Det verkar som att du inte får länka direkt till en av de textfiler som utgör FAQ:en.

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
FAQ bifogad

Hmm, skumt. Den funkar för mig.

Ok, bifogar den som ett txt.dokument i det här inlägget.

- Vulf

Krille

Super Moderator
Det krävs dock en sak till för att göra en datorspelens World of Synnibarr, nämligen renommé. Det måste bli känt som det sämsta spelet nånsin, och för det krävs en hejjans massa hype och för stora förväntningar. Slutligen krävs en Raven McKraken.

Så jag vill utnämna John Romero och Daikatana till datorspelens motsvarighet till Raven McKraken och World of Synnibarr.

Rickard

Urverk speldesign
Filmen är jätteroligt [NT]

/Han som såg recensionen för några dagar innan han skickade ut den över ICQ-listan

Cybot

Mest spelbar
Nix. Daikatana är faktiskt inte SÅ dåligt.
Det var grymt hypad jämnfört med hur bra spelet igentligen var. Men det var långt ifrån ospelbart.

Nej, om vi vill ha en ÄKTA Raven McKraken och World of Synnibarr motsvarighet så nominerar jag Derek Smart och Battlecruiser 3000AD.

Speled där man skulle kunna göra ALLT. Åka överallt, göra vad som helst, slåss på land, slåss i rymden, med slagskepp och med jaktskepp. Helt enkelt enligt Derek Smart så skulle det vara Rymdsimmarnas rymdsim.
Istället så var det ohyggligt överkomplicerat, buggigt, med värdelöst gameplay och en ännu värdelösare manual.