Nekromanti Bilder på foster?

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Hej!

Jo, det har ju funkat rätt bra att be om hjälp med att hitta grejer förut, så jag tänkte: Jag försöker igen.

Till Null State-illustrationen jag finurlar på behöver jag en serie foster, i olika grad av utveckling. Bilden måste vara public domain eller på annat sätt fri från copyright. Jag vill helst slippa både att kontakta upphovspersonen och att ha med denne i nån lista i spelet.

Jag vill helst ha någon form av garanti på att bilden faktiskt är sådan. Inte "jag tror att"; det tros så mycket om upphovsrätt på internet och jag råkar veta hur jobbiga fotograflobbyn är på det här. De har rätt ordentlig lagstiftning på sin sida, tyvärr.

Den här bilden är ganska precis exakt vad jag vill ha:

...Men den där är copyrightskyddad. Bilderna verkar komma från Kyotosamlingen av foton på mänskliga embryon, men jag hittar inget där som skulle antyda att bilderna var fria att använda på något sätt. Om någon vet mer, får den gärna säga till. Dessutom tycks bilderna på den hemsidan vara mest lågupplösta sådana. University of Michigan har också en (bättre) bildsamling, men där saknar jag också info om hur man får använda bilderna.

Någon som vet något eller har bättre google-fu än jag? Någon annan som gjort fosterrelaterad kollagekonst?

(OK, jag fattar nog själv att "fosterrelaterad kollagekonst" ligger ganska långt ut på kanten på listan över saker vanliga människor gör, men man kan ju hoppas...)

Ymir

Liten kantbaron
Jag vågar inte själv söka på 'fetus' eftersom risken är för hög att få upp bilder på harlequinbäbisar, craniophagus parasiticus, cykloper och annat som får mig att vilja slita ut mina ögon med en träsked, banka huvudet i en vägg och yla vansinnigt mot fullmånen, men har du ens kollat på wikimedia commons? Där -borde- liksom finnas något.

- Ymir, föreslår

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Jag kollade förut, kollade igen nu. leonardos skisser, ett par asfula 3d-animerigar, och ett par intressanta missfoster är allt jag hittar.

I värsta fall får jag väl maila universitetet i Michigan. Jag kanske inte behöver beskriva exakt vad jag ska använda bilderna till; "Jo, jag undrar om jag får stoppa in de här embryona i pistolkulor och låta sista steget vara nåtslags horrid maskinmänniskosak som... hallå? Hallå?"

Fienden

Hero
Ymir said:
Jag vågar inte själv söka på 'fetus' eftersom risken är för hög att få upp bilder på harlequinbäbisar, craniophagus parasiticus, cykloper och annat som får mig att vilja slita ut mina ögon med en träsked, banka huvudet i en vägg och yla vansinnigt mot fullmånen, men har du ens kollat på wikimedia commons? Där -borde- liksom finnas något.

- Ymir, föreslår
http://images.google.se/images?hl=sv&amp...n+&gs_rfai=
With love from /b/ <3

(NOTE: Plz don't sue)