Nekromanti Bilder på truppslag???

Serek Mörke

Veteran
Hej! Hej!

Har inte fått mitt beställda Geografica ännu och satt därför klurade lite på hur typiska trupper och deras rustningar ser ut i de olika delarna av Mundana. De kulturella beskrivningarna av de olika länderna är ofta ganska splittrad (för att inte säga ett jefla mishmash) och det är därför svårt att få någon enhetlig bild av hur tex en typisk jargisk rustning skulle kunna se ut.

Jag plockade ner lite bilder av trupptyper från nätet och placerade (pressade) in dessa i de olika ländernas armeer.

Skulle uppskatta om Ni (mina kära vänner :gremwink:) hade några åsikter om dessa bilders "placering".

Om allting har funkat så finns bilderna i bifogade filer :gremcrazy:

jag måste svara på min egen tråd för att kunna få med alla bilderna. :gremtongue:

GrottrolletNaug

Swashbuckler
snygga

Dom flesta bilderna tycker jag passar min bild av vad jag har föreställt mig hur trupperna skulle se ut.

Det enda jag inte gillar är alverna. Min bild av alverna är att dom har väldigt lite rena plåtdetaljer på sina rustningar, utan jobbar mer med brynjor av olika slag. Dessutom så inte alvernas kläder "alviska" ut nog i mina ögon :gremcrazy:

Bra ambition i alla fall :gremsmile:

/Naug

Ymir

Liten kantbaron
Jag tycker det ser bra ut, utöver alverna. Som någon annan sade, för mycket metall, och de ser inte 'alviska' ut. Det gläder mig att du valt bilder på soldater som ser ut att härröra från samma tidsepok - många andra skulle säkert valt romerska legionärer till Jargierna, tex, vilket i mitt tycke ger upphov till lapptäckeseffekter man skulle vilja spy på, ungefär.

Mao, jag tycker du gjort ett bra urval.

Men...cirefalierna saknar jag.

- Ymir, håller på dem

The_shadow

Warrior
som tidigere svar, SNYGGT! dock är alverna helt fel i mina ögon, de rustningar som alverna har i LoTR two towers är bättre enligt mig, ingen som kan fixa bilder på dem?
de är inte helt rätt för Eon´s alver men bättre iaf..

Meldert

Veteran
varifrån kommer bilderna?

De ser ut att vara gjorda i något 3D-program så jag gissar på ett dataspel. Frågan är nu vilket?

Jag vet, på gränsen till OT, men jag undrar eftersom det verkar vara en bra källa till inspiration.

Cerec

Veteran
Re: varifrån kommer bilderna?

Bilderna är tagna från det härliga spelet "Medieval Total War"

Helmgast
Stavningar [OT]

just/juste/sjyst/sjysst/schyst/schysst (-a)

Så det är inte så lätt, men det borde vara det när så många alternativ är 'rätt'...

Du lyckade pricka in TVÅ nya stavningar. Som är helt OK, med tanke på de som finns.