Alla från drakarna och framåt är gjorda enbart med Poser 5 och lite tillfixning i Photoshop. De äldre är gjort i fallande versioner av de båda programmen men mer exakt än så kan jag tyvärr inte vara.
OK, själv började jag med Poser 3 (som jag fick köpa till fullpris), skaffade fyran mindre än två månader senare då den släppts (och fick betala fullpris där också!) och lät internets magi förse mig med femman. Jag har dock aldrig riktigt fastnat för femman, den är helt klart mer kapabel, men saknar fyrans enkelhet.
Vill du göra om dem till gråskala för att använda dem så är det fritt fram och är det något särskilt motiv du är ute efter så kanske jag kan få ihop någonting. Jag tar gärna emot beställningar eftersom jag tvingas utveckla mina kunskaper om programmen varje gång jag måste jobba mot ett i förväg fastställt mål annars blir det lätt att man använder de tekniker man kan tills man får ihop något snyggt.
Tyvärr räcker det inte med att göra gråskala av dem, ska man skriva ut dem så måste man ha mer kontrast. Det är inte lätt att beställa heller, eftersom jag inte vet vad jag vill ha.
Jag har en ide som jag kanske ska testa med små händelser i ytan nere i sidfoten i form av svarta siluetter. Varje sida skulle ha en "strip", och varje händelse skulle utspela sig över en handfull sidor eller så. Tex två cowboys som duellerar, fäktande musketörer, riddare till häst som möter varandra, deckare med ficklampa, lönnmördare smyger upp bakom en ovetande person, femme fatal som under en kyss förgiftar en drink, grottmän som slåss mot mammut, gangsters med tommyguns, stormande WW2-soldater, gladiatorer och så vidare. Ett sätt att göra varje sida intressant och distinkt. Eftersom jag bara ska ha en siluett i ganska liten skala så borde Poser vara kvickt för att fixa det (man använder alphakanalen för att göra siluetten), man behöver inte jobba en massa på detaljer. Största jobbet är nog att fixa in alla bilderna i dokumentet, åtminstone så länge som eländet ligger i Word...