Nekromanti Bilder

Snow

Swashbuckler
Jag håller på med lite kartor. Kan man få lite hum om hur layoutarna vill ha dessa. Jag jobbar i illustrator 9 o photoshop 6. Med andra ord kan jag leverera i en massa olika format. Rent instinktivt skulle jag säga acrobat för vectorbilderna och tif för bitmapparn. (Jag har 10Mbit hemma så att överföra tiotals Mb är inga problem.)

Snow aka Markus Borbely
Dead, but still walking around<P ID="edit"><FONT SIZE=-1><EM>Edited by snow on 2000-12-19 19:23.</EM></FONT></P>

Rikard J

Veteran
Layoutarna (jag och JOhan) säger: ORÄTTVIST, vi har bara 56k modem så 10tals mb blir det inte tal om ifall det inte skickas cd-skivor...

Nåväl, .tif för bitmap blir bra (300dpi/ppi) och .eps för vectorgrafik blir bra... KOm ihåg att göra om alla typsnitt till banor bara. SKulle funka med pdf men det kan bli postscript fel i "rippen" så vi använder helst inte pdf infogade i dokument...

Men men, allt i 300dpi och den storlek som det är tänkt, troligtvis komme rvi att få lov att krympa på sakerna men det är inte vårt fel (*vink* Ola, *Vink* Ola :gremsmile: )

Och just, jobba i gamma 1,8 och i RGB. Eps sparar ni som CMYK :)

Layout och Design, Codex (Tillsammans med Johan L)