Nekromanti Bildermatrial (Fantasy)

Poseur

Swashbuckler
Jag vet att det finns tusentals bildsidor ute på internet med ytterligare tusentals bilder.
Men jag har förbaskat svårt att hitta, och hitta bra bilder i fantasy setting.
Kan ni dela med er av eran kunskap och kanske ge mig några konkreta länkar till bra sidor med fantasy bilder. Jag är i första hand ute efter porträtt men även landskapsbilder är trevligt.

Ah, kan vara bra att säga vilken sorts fantasy också. Det är förmodligen Eon som dom flesta bilderna kommer användas till så gärna lite lägre fantasy. Alltså helst inget High WoW-fantasy med runor som lyser på alla vapen.

/poseur

w176

Förlorad dotter
Jag ska summera min DeviantArt-fu till två punkter.

1. Hitta något specifikt att söka på, tex, "Art Noir Ninja", "Cottage forest moss" "Bla bla bla" och rota tills du hittar något du gillar stilmässigt.

2. Har du hittat en artist vars stil du gillar gå in och kolla på dens favoriter. Ritar den fint gillar den mest troligen artister med en likande estetik. Favoriter är rent allmänt bra jämnt. Så hittar man guldkornen

solvebring

Superhero
Går man verkligen lös och googlar kan man hitta hur mycket som helst. Fast som du säger själv kan det ta lång tid och vara svårt att verkligen finna något att ha på den vägen. Det blir ju så mycket att gå igenom. Ändå tycker jag att du ska ägna en längre stund åt det, just för att man kan hitta så jävla bra grejer som inte folk känner till.

Nå, för att ge dig någonting mer konkret ger jag dig en gammal tråd, här , som just handlar om favoritillustratörer. Via den hittar du nog mycket godis.