Jag älskar jakt-systemet som finns i Legends of Anglerre och Starblazer. Det går ut på att båda sidor i jakten har en huvudförare, den som har relevant färdighet medan de andra rollpersonerna turas om att göra hjälpande handlingar. Dessa hjälpande handlingar kan vara allt från att ropa "se upp", att skjuta med ett vapen genom bakfönstret, eller att greppa tag i föraren på bilen som försöker preja en och kasta ut honom. Detta slag kan sedan bytas ut till det gällande slaget för denna runda.
Själva jakten går ut som följer; den som blir jagad bestämmer sig för att göra en stunt med sitt fordon som kan vara allt från att köra genom en marknadsplats till att hoppa över en bro som håller på att stängas etc. Sedan sätter han eller hon en svårighetsgrad på detta slag och slår mot detta. Lyckas slaget är allt bra och det är dags för förföljarna att lyckas med ett lika svårt slag. Negativ effekt är skadepoäng på respektive fordon. Lyckas förföljarna bättre än den som blir jagad tar den jagades fordon mellanskillnaden i skada.
Jag älskar detta sätt att sköta jakter på och använder det i alla andra system genom enkla översättningar.