Jag tror inte det är läge att spekulera för mycket i undergångstermer - men det är en bekräftelse på att 4E sannolikt går sämre än WotC hoppades.
Det var fler som fick sluta i den förra rundan, som ju kom bara något efter att 4E lanserats. Då hette det att "det var naturligt att man anställt fler under en intensiv utvecklingsfas och nu skedde det en anpassning till mer reguljär produktion", men det var också talande att flera av de som fick sluta då var de som ansvarat för sektioner som lyckats sämre - såsom t.ex. inom webb-området. (Som ju vid det laget knappt lanserat någonting alls utan bara hade kunnat tala om att det skulle bli fler betaltjänster på sikt, hade upprört alla forumanvändare genom att besluta att göra om forumen, och som lök på laxen kom beslutet att stoppa all möjlighet att handla WotC:s produkter i pdf i samma veva om jag minns rätt...)
Jag tror, med tanke på vilka som namnges (även om det inte är bekräftat) att detta handlar om ansvarsutkrävande från ägaren när man inte nått uppsatta mål.
Men det behöver inte betyda att WotC är SAAB... Det kan fortfarande betyda att man har okej lönsamhet - men konsekvent lägre än budgeterat.
Åtminstone i ljuset av övriga förändringar av produktlinjen (minis slopade, Essentials och nybörjarboxarna et.c. et.c.) tyder på att man redan tidigare har börjat lägga om affärsstrategin. Men det gav alltså förmodligen inte heller det önskade resultatet.