Nekromanti Billiga Rollspel

Vet någon därute var man kan köpa billiga rollspel på nätet????
Nytt eller begagnat, det kvittar.
Och sen undrar jag om Vampire the Masquerade är ett kul rollspel och värt att lägga pengar på, är engelskan svår osv

Tack på förhand

Christoffer

Azagthoth

Myrmidon
Vet någon därute var man kan köpa billiga rollspel på nätet????

Tja, söker du nya produkter är Simonsspel (www.simonsspel.com) relativt billiga. Begagnade prylar är förmodligen ännu billigare, prova Legend Hobbyspel (www.hobbyspel.com) där finns ett antikvariat och en auktion.

...undrar jag om Vampire the Masquerade är ett kul rollspel och värt att lägga pengar på, är engelskan svår osv

Jag tycker att Vampire är ett ganska trevligt spel. Kärade ner mig i TV-serien som gick i typ åtta avsnitt på fyran för väldigt länge sedan, där väcktes intresset. Reglerna är väl inte vidare bra, men de fyller sitt syfte i alla fall. Tycker man (som jag) att vampyrer är ganska "coola" så är Vampire förmodligen ett bra köp. Engelskan i spelet borde inte särskilt många svenskar ha problem med.

/Azagthoth

Discordian

Swordsman
"Engelskan i spelet borde inte särskilt många svenskar ha problem med."

De använder dock en del lite kluriga ord som namn på saker ibland (obfuscate och liknande), men det är dels inte så värst viktigt för förståelsen av spelet, dels väldigt lätt att fixa med en vanlig engelsk-svensk ordlista.

"Hellre kul i kaos
Än sur i kosmos" - Jenny Morelli

Riddaren

Swashbuckler
prova Legend Hobbyspel (www.hobbyspel.com) där finns ett antikvariat och en auktion.

Som dock normalt har väldigt dyra priser.

Annars finns det endel bra gratisrollspel om man bara har en skrivare och några hundra blad papper. (om du inte kan "lura" skolan/arbetet på den delen förstås).

T.ex. Västmark, Terra Draconis m.m.

Västmark finns på www.foxtail.nu Där finns även länkar till t.ex. Terra Draconis.

Mvh
Riddaren - just hemkommen från en lektion i företagsekonomi

En person som glömmer allt, är väldigt bra på att minnas att denne glömt bort allt.

Azagthoth

Myrmidon
Som dock normalt har väldigt dyra priser.

Nja, en hel del prylar är ganska billiga. De produkter som är dyra är antingen svåra att få tag på eller så är det helt enkelt många som vill köpa dessa.

/Azagthoth

Sir Foilan

Hero
"De produkter som är dyra är antingen svåra att få tag på eller så är det helt enkelt många som vill köpa dessa."

Då förstår jag inte hur DE kan ha fått tag på dessa "rariteter". Med de underpriser de bjuder för sina inköp!

/Sir Foilan - hemkommen efter en föreläsning i industriell ekonomi

...make your way to the Friendly Arm Inn. There you will meet...

/images/icons/cool.gif

Johan K

Gammal & dryg
kolla in den här adressen !!

<A HREF="http://www.hobbyspel.com" target="_new">http://www.hobbyspel.com</A> JA !!!!!! Köp Vampire, engelskan är lite krånglig kanske. Men det går./images/icons/wink.gif

[color:purple]Alea Jacta Est !</font color=purple>

TACK

Jag är ny här så jag vet inte om man brukar säga tack men jag gör det ändå för trevlighetens skull.
TACK all som har svarat och hjälpt mig det uppskattas TACK

Christoffer

G

Guest

Guest
TACK för......

Tacka får du gärna göra, bara du inte gör det för mycket. Då kan det uppfattas som att du skriver en massa onödiga inlägg.

...de visa orden RipperDoc. /images/icons/smile.gif

/Tiamel - gillar att provocera

Baldyr

Hero
inköpspriser

Jag antar att vi någon gång erbjudit oss att köpa spel av dig, eftersom du uttalar dig om våra inköpspriser. Annars kan man ju undra var du fått det ifrån. Det är dock inte alltid man kan enas om ett pris, tyvärr.

Att vi skulle betala "underpriser" kan jag inte hålla med om, men visst försöker vi hålla en väl tilltagen vinstmarginal. Det behövs, nämligen. Att köpa in begagnade produkter innebär dels en risk och dels är det en långsiktig investering (man vet varken om eller när man faktiskt kommer att sälja produkten ifråga).

Våra inköpspriser baseras på vårt förväntade försäljningspris, på hur svår produkten är att sälja till det priset, samt på produktens skick (vilket också påverkar vårt försäljningspris). Vi kan därmed inte betala särskilt mycket för en obskyr spelprodukt i sämre skick som vi heller knappast kan sälja dyrt. Däremot betalar vi rätt bra för mer lättsålda produkter. Men vad som är "bra" och vad som är "underpriser" är givetvis upp till säljaren att avgöra.

Hur vi kommer över rariteter och andra mer värdefulla produkter är helt enkelt att vi köper upp hela samlingar. Då får vi både lättsålda och värdefulla produkter, liksom så gott som helt värdelösa och osäljbara produkter. Om mängden produkter är stor brukar det i allmänhet bli rätt höga belopp, speciellt om man föredrar ett tillgodohavande (byte) framför kontant betalning. (Vi genomför faktiskt väldigt mycket byten.)

Man kan ju undra hur det kommer sig att alla helt enkelt inte säljer sina produkter själva till våra försäljningspriser, men det beror givetvis på att det är både svårt och jobbigt att sälja hela samlingar via radannonser på Internet. Det är inte heller lätt att sälja en större samling till privatpersoner. (Det är i regel endast de mer lättsålda produkterna som blir sålda, medan resten förblir osålt.) Vi lägger däremot ett bud på rubbet.

/Pauli "Baldyr" Paananen, Legend Hobbyspel

ps Legend Spelantikvariat och andra sidor på domänen hobbyspel.com öppnar igen inom kort. (Vi håller som bäst på att byta server.) ds

<A HREF="http://www.hobbyspel.com" target="_new">http://www.hobbyspel.com</A>

Robban

Hero
hobbyspel.com är en bra butikpå nätet... och sen om Vampire: the Masquerade... Det kräver sin SL, och är inte vidare roligt... i min mening då... tärningssystemet är kasst, reglerna är i vissa områden konstiga, och... Men jag har det faktiskt hemma... Köpte det nån gång förra våren... Största felköp någonsin...

Robban

<A HREF="http://go.to/Facklan" target="_new">http://go.to/Facklan</A>

Johan K

Gammal & dryg
<blockquote><font size=1>I svar till:</font><hr><p>prova Legend Hobbyspel (www.hobbyspel.com) där finns ett antikvariat och en auktion.

Som dock normalt har väldigt dyra priser.<p><hr></blockquote><p>Kan inte alls hålla med dig på den punkten !! De priser som de har på hobbyspel är hur bra som helst, med tanke på den kvallite som man får på varan som man beställer.

[color:purple]Alea Jacta Est !</font color=purple>

Jon

Veteran
Re: inköpspriser

Jag skulle vilja påstå att priserna på rollspelsrariteter har höjts markant sedan hobbyspels entre på arenan. Jag vet inte hur många gånger jag fått svaret "nej jag säljer inte till dej förresten, jag fick ett högre bud från nått antikvariat" efter att jag har mailat om ett köp. Det är väldigt synd för rollspelhobbyn att begagnathandeln på nätet har tagit denna vägen då det inte gagnar spelarna själva.

/Jon

Baldyr

Hero
Re: inköpspriser

Jag tror i och för sig också att vi bidragit till att höja begagnatpriserna på vissa äldre produkter. Däremot tycker jag faktiskt att vi tillhandahåller en väldigt unik service till spelsamlare i Sverige. Vi får trots allt tag i det mesta, förr eller senare. Vi vet också att väldigt många uppskattar det vi gör, men uppenbarligen inte alla.

Det är naturligtvis olyckligt att priserna ibland blir så pass höga, men det beror helt och hållet på tillgång och efterfrågan. De flesta äldre Target Games-produkter är sedan länge slutsålda hos återförsäljare och efterfrågan är enorm! Vi skulle hellre föredra att det gjordes nytryck av sakerna så att vi skulle kunna sälja destå fler exemplar till rimliga priser.

/Pauli "Baldyr" Paananen, Legend Hobbyspel

<A HREF="http://www.hobbyspel.com" target="_new">http://www.hobbyspel.com</A>