Nekromanti BIlliga, utbytbara vägghögtalare?

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
  • 3.5"-koppling; de ska kopplas i i dator.
  • Ingen bas: Jag vill bara ha två högtalare (vänster/höger) som kopplas in i dator.
  • Billiga; kvalitet är inte jättehögt på listan; de ska kunna fylla ett normalstort klassrum hyfsat.
  • Väggmonterbara; de ska kunna monteras upp och ner på en vägg. Om de går sönder ska de kunna bytas ut hyfsat lätt.
  • Hållbara; de ska sitta i ett klassrum. Nuff said.

Telash

Swordsman
Jag gissar att du vill ha aktiva högtalare? Alltså inbyggd förstärkare?
"Billiga" kan ju innebära 400kr eller 2000kr. Vilken prisklass hade du tänkt?

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Mikael Johansson said:
Jag gissar att du vill ha aktiva högtalare? Alltså inbyggd förstärkare?
"Billiga" kan ju innebära 400kr eller 2000kr. Vilken prisklass hade du tänkt?
Max en femhundring, tänker jag mig. Optimalt vore egentligen kring 200. Som sagt, kvalitet är inte direkt premierat; det är slit-och-slänghöögtalare som ska tåla att utsättas för elever och sedan när de går sönder inte innebära någon större belastning att bytas ut.

Jag har ingen koll på det här med aktiva eller inte. De ska kunna pluggas direkt in i en dators vanliga ljudkort, men får gärna inte behöva pillas på så mycket när de väl kopplats in (eftersom de ska sitta en bit upp på väggen).

Brynolf

Orange
Då är det aktiva du ska ha. 200-500:- får du dock inte mycket för. Datorhögtalare kan du nog hitta ett antal i den prisklassen, men jag vet inte hur lätt det är att hitta väggmonteringsbara datorhögtalare. 1000:- för ett par 5" vägglådor är nog det billigaste jag sett.

Aktiva högtalare har inbyggda förstärkare vilket är smidigt, men också innebär att du måste dra strömkabel till dem.