Nekromanti Bilmotor

Nalle med AK4

Swordsman
Jag fick en idé när jag titade på MTV häromdan. Det var några rappare, den ena av dem hette något i stil med mystikal eller så. I varje fall, i deras video körde någon omkring i en såndär 70-tals-bil med "motorn upphöjd ovanpå motorhuven". Det borde ju vara bra i Neotech, en bilmotor har ju högst SKY (vad jag kan komma ihåg) i regelboken om man inte räknar in plåt och trä och sådant material som kan vara olika tjockt. En sådan bil har ju drygt 1/2 av rutan täckt av motorn. Och sedan när rutan är sönderskjuten kan man sträcka fram handen och skjuta utan att behöva luta sig ut genom fönstret.
Nalle

"Ahhh, you block with your head again"

Ackerfors

Alas, your rapids!
Bilmotorproblem

Problemet kvarstår...hur faen ska man se UT ur bilen på ett Normalt sätt?

Yassilus den store
--
Bättre Nörd än Överkörd...

SKIN69

Warrior
Annars såg jag på discovery om nån ny uppfinning. Det var som en lastbil med laarvfötter och tjock plåt på alla sidor, den kallades pansarvagn... den måste ha jätte högt SKY värde eller hur... Det vore nått för en Neotech kobold!!!
Den hade tillochmed ett påmonterat vapen, en jättestor kanon så man slipper skjuta sönder rutan ens, det är bara att använda siktet.
*DUH*

<A HREF="http://hem2.passagen.se/punxen/thuleindx.htm" target="_new">http://hem2.passagen.se/punxen/thuleindx.htm</A>

hatten

Swashbuckler
Vet vilket fordon jag vill ha såg det på Avante.. ( frivisning )
Ett ryskt bandfordon som används av bland andra amerikanska forskare i Nord och sydpolen de har även börjat använda den i leriga djungler och träsk..

bandet på var sida av fordonet är nästan dubbelt så lång som fordonet själv och otrolig brett tack vara smart hjulupphängning som fördelar bandvagnens och dess last tyngd över marken så utsätts marken under fordonet aldrig för en tyngre belastning än ungefär 90 Kg. ( när fordonet är fullt lastat tar den en last på 30 ton och trycket på marken blir inte mer än 90 kg.. )
De demostrerade genom att köra över en tunn stock de had lagt över vägen. EN del av stocken vilade på en sten den andra på marken.. När bandvagnen körde över stocken så böjdes den men gick inte sönder sen visade en av arbetarna hur han genom att ställa sig och hoppa på stocken knäckte den..
MEd andra ord EN mäniska ( fet men ändå ) gav mer tyngd belastning ÄN ETT Jätte fordon på nästan 6 meter..
jag dyrkar den bandvagnen.. :)
DU kan övereva om du blir överkörd...

SÅ jäkla coolt det fordonet var extremt coolt..
Den kunde bära hus moduler som folk kunde sova och bo i den var ursprunligen tänk som en trupptransport i snöiga områden i ryssland men den funkar lika bra överallt../images/icons/cool.gif
Önskar jag kom ihåg vad den hette..

Livet är en gåta utan enkla svar.

Tokugawa Ieyasu

Swordsman
Skottsäkra västar?? Koboldigt???

Nej, jag skulle inte kalla Kevlarvästar koboldigt. Det är däremot idiotiskt att inte bära en om man håller på med affärer där ett skott KAN avlossas. Dvs typ vilka som helst år 2059.

Place upon my tomb the head of Minamoto Yoritomo.
/Taira Kiyomori

Ackerfors

Alas, your rapids!
Re: Röntgenglasögon [NT]

Går röntgenglasögon (jävla ord) igenom metall?

Yassilus den store
--
Bättre Nörd än Överkörd...

duvan

Warrior
Re: Skottsäkra västar?? Koboldigt???

Min poäng är att var går gränsen för att något ska räknas som koboldigt när man vill skydda sig? I allt för många spelgrupper jag har varit i så har vissa spelare tvekat att välja vissa vapen och skydd, bara för att det finns en risk att bli kallad för kobold om man väljer det som är för bra.
Man är väl ganska dum om man inte väljer det bästa som finns om man har möjligheten.
Sedan med vapen så brukar oftas spelarena kombinera det med en image.

WolmerX

Warrior
Allt utom bly

Ialla fall om man ska tro stålmannen/images/icons/smile.gif

/WolmerX -Lobotomerad vardagsfilosof

hatten

Swashbuckler

Borde inte funka...
EN röntgen kamera fångar upp röntgen strålning..

FÖr att få det att funka behövs
1 Källa som alstrar röntgen
2 kamera på andra sidan av det objektet som man vill se igenom..

Jag ritar en dålig svårt att förstå karta...
¤ _|¨¨¨¨|_ |=

Så killen med röntgenglas borde till 99% inte ha någon som helst fördel av sina glasögon..

Teckenförklaring

¤ = strålning källa..

_|¨¨¨¨|_ = hatten som under söker huvudet..

|= = Kamera

hatten

Swashbuckler

Nix som jag redan har förklarat *ler* utan en strålning skälla så kan inte röntgenglasögon funka...

Sen så har metall för "tätt" för att strålningen ska kunna tränga igenom..
Röntgen är helt enkelt inte energi rikt nog för att tränga igenom metall.

hatten

Swashbuckler
Re: Allt utom bly

Tja med tanke på att hans ögon strålar ut och ser igenom kan det INTE vara röntgen syn som stålmanen har utan det måste vara något annat..

Och OM det bara vore så att stålmanen kan fånga upp röntgenstrålning och därmed kan se igenom saker så skulle det inte funka av en orsak STRÅLNINGEN av röntgen är inte nog omfattande för att det ska fungera utan en extra medtagen strålnings källa...

MEN vad är då som stålmanen använder sig av.. *hmm*
funderat lite på det..
Hade det bara varit genom kolbaserade grejer så funderar jag på SONAR.. men det funkar inte det heller då stålmanen kan se genom HUS..

Så kanske han har förmåga att alstra en röntgenkälla genom psykiska förmågor bakom det "Hus" eller den person han vill se igenom ?
Hans flygförmåga KAN rent tecknist inte vara fysiskt utan måste vara en mental telekinesis förmåga det är enda vetenskapliga förklaringen jag kan komma på till HUR han kan flyga iväg med stora hus utan att husen faller sönder.. ( förklaring mentalt lyfter han sig OCH HELA huset fördelar tyngden så att det inte går sönder )
Men kan det förklara röntgen synen.. Nix röntgen har svårt att tränga igenom metall överhuvud taget..
Kan det vara annan form av strålning som stålmanen använder sig av ?
Svar Oooja.
Gamma strålning är utmärkt .... Fast I sådana fall är nog stålmanen livsfarlig och borde heta Plutonium mannen..
Så gamma tror jag inte det är Lois Lane har ju inte fått Cancer eller ?

Sen VAD kan det vara som stålmanen använder sig av.. OM man inte säger "Okänd strålning" och nöjer sig så kan vi komma fram till vad det INTE ÄR.

Och isådana fall antagligen "OKänd strålning" eller "Okändförmåga" hos stålmanen och om svaret är Okänförmåga så vad är det för förmåga ?
Klairvoience ? förmåga att psykiskt mentalt tränga igenom saker ?
Och i och med att Okänd strålning eller Okänd förmåga är det enda svaret så måste vi komma fram till denna slutsats..

Stålmannen är uppenbart en IDIOT som inte klarar av att förstå HUR han krafter fungerar och därmed borde vi börja läsa Spindelma.. *hmm* radio aktiv spindel *hmm* möjligen att man kan få cancer men..
OKej LÄS Kalle an.. *hmm* Disny *suck*
Läs va fan läs alla men analysera inte lika mycket som jag nyss gjorde..

MEN TRO INTE PÅ STÅLMANEN ELLER VETENSKAPLIGA TEORIER NI SER NÄR NI LÄSER TIDNINGEN....
/images/icons/cool.gif *skrattar* Jeeep nästan den längsta och krånligaste omväg som jag kunde hitta för att säga att man ska inte tro allt man läser /images/icons/laugh.gif

Pendragon

Swashbuckler
apropå stålis...

vad får man igentligen punga ut för kryptonit ammuntion eg.?
eller kommer det i offensiv?
Finns det vattenpistoler kräver jag kryptonit kulor och adamantium klor!
Sen hade det vart fräckt med ett par nätskjutare och ett visir i rubinkvarts också...

näe...nu e de verkligen dags att sova märker jag!

Så de så!

hatten

Swashbuckler
Re: apropå stålis...

<blockquote><font size=1>I svar till:</font><hr><p>vad får man igentligen punga ut för kryptonit ammuntion eg.?
eller kommer det i offensiv?
Finns det vattenpistoler kräver jag kryptonit kulor och adamantium klor!<p><hr></blockquote><p>*hmm* med tanke på att all kryptonit måste komma ändå från Krypton så ligger nog priset i stil med diamant sen på grund av LexCorps girighet så har priset på kryptonit blivigt svinigt högt..
Och Adamantium klor kan inte vara billigt enda sättet man kan få tag på dom är att dunka skiten ur enliten hårig djävul.. Eller en extremt farlig cyborg som älskar att försöka dunka skiten ur den lilla håriga djävulen..
<blockquote><font size=1>I svar till:</font><hr><p> Sen hade det vart fräckt med ett par nätskjutare och ett visir i rubinkvarts också...
näe...nu e de verkligen dags att sova märker jag!
Så de så!<p><hr></blockquote><p>Du behöver bara rubinkvarts visir om du är en mutant med hjärnskada som har en ovanligt destruktiv syn på saker och ting..

Pendragon

Swashbuckler

okaj.. visiret hade ju vatt mer en statuspryl...

borde kanske leta efter en sköld gjord av nån skum adamantium/vibranium legering...

ska gräva fram min marvel universe tidning och se vad mer skoj grejer man kan hitta...

"Pendragon - en urblåst idiot som blev den förste att skjutas när revolutionen kom"

Nalle med AK4

Swordsman

Vad sägs om den här katalogen?
En rustning som kan kortsluta alla mekanismer i närheten?
(Funkar på vapen med tillbehör E)
Täck skelettet med adamantium!!!
(Djävligt dyr Cybertech, kräver Ben-Brosk-Tand-eller-vad-det-heter-operation)
En pinne som ger folk elektriska stötar
(ombyggd elpistol)
En kropp som klarar av den lille hårige djävelns supande och den långe rödögde fjantens rökning
(Finns nog bara i fantasin)
Iof har hårige djäveln en läkeförmåga som läkar alla skador på hans stackars lever...
Nalle

Nalle med AK4

Swordsman
Duh, vad tror du snuten säger om du åker till jobbet i en stridsvagn? "Åh, har du köpt ny bil?". Nej knappast, antagligen: "Jösses jävlar, fram med bazookan, grabbar!".
En 70-tals-bil däremot. Den drar inte till sig lika mycket... uppmärksamhet.
Nalle

Pendragon

Swashbuckler
*stön*
nog för att det kan vara knepigt att märka ironi på nätet, men det här är ju löjligt...
Vad han menade var... att välja såna extra saker bara för att få regelmässiga fördelar är bara koboldistiskt... och dessutom är det inte själva det überskottsäkra motorblocket som sticker upp, utan sådana delar på motorn som helst inte ska skjutas på... dessutom täcker den bara mitt på rutan, där ingen sitter...

"Pendragon - en urblåst idiot som blev den förste att skjutas när revolutionen kom"