Nekromanti Binäringar

Varg

Veteran
Funderar lite på regler kring binäringarna på förläningen. Såsom vingårdar och olivlundar.

Jag har tänkt mig följande.
5+1t6 år tar det för vingården eller olivlunden att börja producera något som helst reslutat. Och första året som något produceras har gårdarna endast kvalitetsvärde 1, för att år två ha 2 osv tills man når det värde som marken tillåter. Detta för att simulera mognaden av träd, buskar och plantor.
Vad tycks om denna regel?

/Varg

Tarill

Warrior
Har haft funderingar i de banorna själv, men jag har inte fått fram något som jag är nöjd med än...

Gurrgel

Veteran
Låter som en bra idé, tror dock att du är oerhört snabb om du lyckas få användbara oliver på 6 år, en kompis till mig pratade faktiskt med mig om oliver igår, minns inte exakt varför, men han sade att det tog 50!!! år innan olivträd blev användbara, vet dock inte om detta stämmer, men han hade hört det på en olivfarm i Italien/Frankrike/Spanien (Minns ej exakt), men det borde ju stämma.

Varg

Veteran
Nu var det många år sedan jag läste antiken, men jag har för mig att man på ca 10 år kunde få en olivodling att ge frukt. Jag skall inte svära på det men jag tror det. Då borde genomsnitet på 8-9 år va bra och sen ökar kvaliten och mängden under ytterligare några år.

/Varg