Nekromanti Birthright & Ravenloft

Blasphemy

Swashbuckler
Hur kommer det bli i framtiden...
Kommer moduler till mina favoritspelvärldar Birthright (oki inte namnet på världen men på spelet) och Ravenloft att fortsätta släppas?
En underbar värld som Ravenloft kan väl bara inte gå i graven??

Finns det något tråkigare än Dungeonbashing?

Tamshan

Warrior
Nya supplement till Birthright kan du nog glömma. WotC till och med skänkte bort de sista modulerna som skrevs till Birthright, via gratis nedladdning på sin websida. Det var för stor förlust affär att trycka och distribuera dem på vanligt vis.

Ravenloft har dumpats av WotC men företaget Arthaus (White Wolf) har snappat upp den spelvärlden och det är sagt att de ska tillverka supplement till det. Mitt tips är dock att du inte förväntar dig alltför mycket.

G

Guest

Guest
Kolla in http://www.kargatane.com/ som är en officiell Ravenloft sida. Där kan du säkert hitta lite goodies.

"While the wicked stand confounded
Call me, with thy saints surrounded"

Staffan

Myrmidon
Notera att den nya upplagan av Ravenloft ska skrivas av samma folk som driver sidan www.kargatane.com, och jag har hittills inte hört något *dåligt* om den sidan. John W. Mangrum, som är en av de tre författarna på boken, var även medförfattare till den sista WOTC-boken till Ravenloft, nämligen Carnival.

/Staffan
"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

EchoFive

Veteran
Kargatane är suveräna.

Jag älskar verkligen deras netbooks... massor av intressant material man kan överraska/chockera spelarna med. :)

"The more stupid people think you are, the more surprised they'll be when you kill them."

entomophobiac

Low Prep High Play
..medan mitt tips är att förvänta sig så mycket som möjligt. För det första är det inte White Wolf som har hand om det utan ett oberoende dotterbolag och dessutom är flertalet av skribenterna Kargatane-fanatiker.

Som en sista notis kan jag säga att det inte heller är supplement de ska ge ut utan ett helt nytt Ravenloft omskrivet till 3E.