Nekromanti Björkskogsvår

w176

Förlorad dotter
Joined
27 Dec 2001
Messages
3,626
Location
Umeå, Västerbotten
En vattenfärgmålning åt mamma, föreställer den halvtimme man kan kalla vår i Norrbotten, mitt emellan vårvintern och försommaren.

Tekniskt gjorde jag en del otaktiska missar. Typ vågade inte lägga en ordentligt blå himmel till att börja med m.m.

Deviant Art länk
 

Attachments

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Najs! =)

jag gillar den, som McFisk säger är den riktigt mysig. Förövrigt är jag inte så skarp på akvarell att jag kan peka ut några direkta missar, möjligen att det är lite kluddigt på några ställen. Men me like!
 

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Joined
13 Mar 2000
Messages
5,326
Location
Örebro
Tja, du bevisade ju det genom att härma mig. :gremwink:

Men nu börjar det fara Off Topic.
 

Tony.Meijer

Ärketeknomantiker
Joined
14 Sep 2009
Messages
1,887
Location
Uppsala
Hej,
här är mina tankar, ta det lite som den galenskap de är:

1. Jag saknar fokuspunkter, stocken som ligger på marken i nedre högra hörnet är en dold sådan, men när jag börjar titta på bilden så fäster jag blicken på björkarna i mellangrunden och sedan hittar jag inget mer. Niklas Jonsson har en bra tutorial där han nämner dem som kortast, kanske kan vara en ide att titta på?

2. Bilden har en väldigt skarp övergång mellan halvgless björkskog till väldigt tät-växande sly. Bilden tappar lite djup på det skulle jag säga.

3. Jag får lite känslan av att träden bara slutar efter ett litet tag, men det kan vara jag som är blind. Här är en illustrerande bild på det jag tycker mig se.

Med det sagt så är det en bra bild, tre och en halv marxist-kapitalistika stjärnor av fem möjliga i min bok.
 
Top