Jag menade...
Med hävda sig menade jag snarare "Visa att man finns, att man inte accepterar andras åsikter" Det är ju bra, men det kan göra debatten till ett litet bråk snarare än ett utbyte av synpunkter. Och med att "ha rätt" så menar jag att den andra säger elakt: Tyvärr, du förlorade diskussionen! (Lite extremt exempelt förstås... /images/icons/wink.gif)
Japp, debatt och retorik är ett bra sätt att diskutera sina åsikter, belysa fakta och liknande, men jag tycker ändå att det leder lite till att den som är bäst talare har mer "rätt". Visst så kan man ha fakta att peka på och sånt, men ändå. Och sedan händer det ofta (Även på forumet) att någon belyser att han/hon har annorlunda åsikter, vilket en del tolkar som angrepp. Sen finns det ju rena angrepp oxå, och det är inte så kul.. Mer respekt och lyssnande i debatter säger jag! I fortsättning tänker jag debattera med folk på MITT sätt! Ha!
Fast bara i verkligheten tror jag... På forumet har man ändå lång tid att fundera och tänka efter på och sånt. Det är ju lite det som saknas i riktiga debatter.
Sedan vill jag avsluta med: Jag säger inte att någon har fel, utan jag förtydligar bara mina åsikter. Svara gärna. Jag kommer inte ta det som angrepp, utan jag kommer lyssna och tänka.
Ondska är svaghet
-Var stark.
Med dom orden lämnar han er.
Krigaren Arvidos.