Black Mirror

Jim Profit

Warrior
Uck. Jag borde lärt mig att jag verkligen inte mår bra av att titta på Black Mirror... är bara två avsnitt in, men den här säsongen är, precis som tidigare, otroligt hemsk.

Organ

Out of time, out of mind
Jag är tre episoder in. Den första var oerhört mörk, den andra bara mörk och den den tredje halvmörk, i sammanhanget gränsande till feelgood.

Lemur

Chatbot som låtsas vara en lemur
Har sett första. Mycket bra men oerhört mörkt.

Oldtimer

Slava Ukraini!
Fast jag satt hela första avsnittet och väntade på att någon skulle säga "Have you tried turning her off and on again?"
Av någon viss anledning. :ROFLMAO:

Organ

Out of time, out of mind
Nu har jag sett episod 4 och 5. Säsongens tidigare episoders mörker lyser med sin frånvaro i dessa. Fyran, med Peter Capaldi i huvudrollen, är en ok skröna om oklara gränser mellan digitala världar och verkligheten. Klart bäst, och då menar jag i säsongen överhuvudtaget än så länge, är episod 5. Paul Giamatti är tokbra som mannen som får veta att hans gamla flickvän från 90-talet har gått bort och får sin gamla fotosamling från den tiden genomgådd av hypermodern förbättringsteknik, vilket sätter deras gamla förhållande i en helt annan dager. Lågmäld och hjärtskärande.

Kvar har jag det sista avsnittet, den långfilmslånga fortsättningen på avsnittet USS Callister från säsong 4. Den planerar jag att ta under eftermiddagen idag eller i kväll.