Nekromanti Bleka dödens minut

Quadrante

Grisbonde
tid : onsdag 28 Juli
plats : SVT
kanal : 1

"gammaldags sagoäventyr fyllt med humor"
säger Aftonbladets TV bilaga.
(the princess bride, 1987)

/ (s)kålsupare

Krille

Super Moderator
Jag vill minnas att det var en klase folk på forumet som inte hade någon aning om vad det var för en rulle. Passa på nu. Ni kommer inte att ångra er.

Rickard

Urverk speldesign
Tja.. Förvänta er inte direkt en seriös film.. Den är rätt dålig faktiskt, om man inte har rätt sorts humor för filmen.. Huvudrollsinnehavaren (Cary Elwes) ser bögig ut och de(n) som skötte rollsättningen gjorde ett perfekt jobb där.. Han ser allmänt bögig ut i alla filmer och får alltid spela rollerna där han är odräglig(t snobbig).. Tänk lite på det när ni ser den här filmen..

/[color:\\"green\\"]Han[/color] som inte precis varit nöjd av något filmtips på "fantasyfilmer" som getts på forumet, däribland The princess bride, Labyrinth (trots min avatar) och Dark Crystal

Mekanurg

I'd rather be different than indifferent.
Re: Bleka dödens minut (se den!)

Den är underbart rolig. Jag såg den första gången 1988 och har sett den några gånger till sedan dess.

Jag köpte den nyligen på video och mina två äldsta döttrar vill se den varje dag.

De tre höjdarfigurerna är Westley, prinsen och greven.

Troberg

Sinister eater
Dessutom är Andre The Giant med (den spelades in när han var mer levande än idag)! Bara att se en sådan legend är tillräcklig anledning att se den!

Pom

Swashbuckler
Re: Bleka dödens minut [ANT]

Kul med lite avvikande åsikter. Du är den första jag vet som har kallat filmen dålig.

Johan K

Gammal & dryg
Tackar för tippset ! (ANT)

Man tackar för det tippset, den verkar ju lite småcool faktsikt.

/ Johan K, som solat lite, för en gångs skull...

Dofhjort

Veteran
Inte den ende...

Jag tycker inte heller att den är något vidare. Förutom Inigo Montoya då...

Förresten har den ju börjat nu. Man kanske borde kolla på den i alla fall :gremwink:

Leon

Leo carcion
Princes Bride :D

Grym film. Grym humor, grym fäktning och grym spanjack.

Synd att man missade tvsändningen, men det är ju bara att använda sin videoapparat...

Rosen

Myrmidon
Re: Princes Bride (OT)

grym spanjack.

En personlig favorit ifråga om kulturella referenser: Finns en Nemi-stripp där hon hittar killen som gör monteringsinstruktionerna för IKEA-möbler, och sprutar ättika i ansiktet på honom. Hon börjar med att säga "Jag heter Nemi Montoya..." (-:

--
Åke