Jag tror luften gick ur hela samlarfigurspelsmarknaden, och att det är mer relaterat till DnD Miniatures-döden.
WotC har, har jag lärt mig från Magic, en tendens att lägga locket på om allt, oavsett om det går bra eller dåligt. Det är ganska frustrerande för ett brand fan som jag, kan jag villigt erkänna.
Vad det gäller de uppskjutna papperprodukterna har... [hjärnsläpp, gråhårigt småtjockt barnansikte som leder DnD-teamen] ... sagt att de har haft för låg kvalitet på det som släppts senaste året och att de ska ha större team på varje bok från och med nu.
Vad det gäller uppskjutna elektroniska produkter är de uppenbart inkompetenta vad det gäller elektroniska produkter. Som leverantörer och beställare. Det finns ingen ände i hur försenade deras Magic Online-klienter är, och hur dåliga de är, och då talar vi om en produkt som har enorma marginaler och är extremt efterfrågad.
Hasbro har antagligen tyvärr bara kvar DnD för värdet i varumärket, dock. Pappersrollspel är en jätteliten hobby som dessutom krymper, med få utövare som det är svårt att sälja produkter till. Inget vettigt företag skulle ägna sig åt sådana produktlinjer om de inte var garage-företag med hobbyhjärta (vilket Hasbro inte är) eller såg en möjlighet att använda varumärket till andra produkter (vilket Hasbro antagligen gör).
Jag tror 4E i sig har ganska lite med det hela att göra, ärligt talat. Jag tror bara folk inte tycker att det är så ball att spela rollspel.