Nekromanti Blev visst med en styck padda & behöver tipps....

Johan K

Gammal & dryg
Hepp!
Blev visst med en styck padda idag...
Så nu har jag lite frågor här om appar som just du tycker att jag behöver. För att ge lite refferenser också, jag gillar ju som sagt att fota, så nån app som man kan mixtra lite med foton är ju kul, nått enkelt spel kanske?? Dock så få de hemsk gärna vara gratis, är lite snål.. =)
Sedan fråga nummer 2, är det möjligt att instalera mIRC på paddan?

Ha´den fortsatt god jul!!
/ Johan K

Ape of Wrath

DOWN WE GO
Fotor - Fotoredigering
Lumosity - Klurigheter för att träna hjärnan
Evernote - Anteckningar
Shazam - Hitta låtar

chrull

Stockholm Kartell
tror att colloquy fortfarande är den bästa IRC-klienten för iOS. testa den.

Sia

Veteran
Grattis! :gremsmile: vad roligt!

Jag använder min padda inte så mycket dessa dar men här är mina tips:
Skype - om du använder det kan det vara smidigt att ha
Bluefire reader - för läsning av lånade e-böcker (T.ex. via stadsbiblioteket)
Prey - anti-tjuv app (tråkigt att behöva tänka på det såhär men jag känner personer som har blivit bestulna på sina paddor, tyvärr)

Johan K

Gammal & dryg
Just det ja, skype kan ju vara bra ja!!

Prey - anti-tjuv app (tråkigt att behöva tänka på det såhär men jag känner personer som har blivit bestulna på sina paddor, tyvärr)
Håller helt med dig, det är trist att sådana appar behövs.. =/

Troberg

Sinister eater
Det hjälper lite om du talar om vilken sorts padda det är, Android, Apple, Windows, Agapadda osv.

Lupus Maximus

Tekniker
Dropbox - För att föra över saker till paddan. Hade det inte inte varit för dropbox hade min bara varit en dammsamlare. Nu använder jag den lika ofta/sällan som android-plattan.

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Nu har jag inte haft iOS-apparat (iPad, iPhone, iPod) på flera år, men jag kan rekommendera ett par program jag är hyfsat säker på att de finns både till Android och iOS:

Första tipset blir SimpleMind. Outstanding mindmappingverktyg; jag använder det hela tiden till rollspelsplanering och journalförande under rollspel. Stöd för Dropbox-synk, vilket är väldigt trevligt.

Sedan tycker jag att Sketchbook Pro från Autodesk är ett riktigt trevligt ritprogram, förutsatt att man fixar en såndär penna man kan använda på surfplatta. Letar fortfarande efter en som har tillräckligt smal spets...

Arfert

Facit
Lupus Maximus said:
Dropbox - För att föra över saker till paddan. Hade det inte inte varit för dropbox hade min bara varit en dammsamlare. Nu använder jag den lika ofta/sällan som android-plattan.
Skydrive, Google Drive och Box och liknande funkar också. Föredrar dock Dropbox, smidigast och funkar hela tiden.

Arfert

Facit
ArtRage och Paper är också trevliga program för att rita med. Men det finns massor av bra ritprogram.

Johan K

Gammal & dryg
Dropbox var jag snabb på att installera, kände att det var en bra grej att fixa tidigt

Genesis

Ni dés ni maître
Kinde-appen är inte helt fel om man vill läsa böcker. iBooks har sämre men annat urval, så vissa böcker (framförallt på andra språk än engelska har jag märkt) kan man hitta på iBooks men inte på Kindle.