Tja, det beror ju helt på vilken "sorts" vampyr man siktar på. När det gäller smink så röstar jag på
w176s förslag alla gånger. Kort sagt, bättre kan du inte få det om du tydligt ska köra vamplook. Kör du på en lättare look kommer folk säkert inte haja grejen. "Öh, vem fan är mimaren där borta så är helt vit i nyllet?"
... Försökt helt enkelt med en mer seriös sminkning eller iaf en seriös hudton, inte bara vitt fettbaserat smink.
Nå, klädmässigt tror jag businessvampyren är enklast. Kostym helt enkelt, en svart sådan. Kanske en kritsträcksrandig. Se till att allt är stramt, välpressat och kör gärna med en rejält åtdragen slips med franska snara på. Ja, den klassiskt brittiska slipsknuten har jag för mig ska vara rätt så blek i jämförelse. Det ska se ordentligt stiligt ut.
Eller varför inte den tuffa brute-vampyren? Kort sagt, kolla in kläderna i Matrix, Blade osv. Ett par rejäla kängor, boots eller dylikt. Linne/t-shirt, eller kanske bar överkropp - fast det blir mycket att sminka och man bör ju ha lite kropp för det också. Skinnbrallor eller varför inte ett par militärstukade brallor med en massa fickor och skit, bondagebrallor kan också funka. Avslutningsvis en skinnrock, alternativt en annan cool rock eller en skinnpaj eller någon typ av militärish jacka. Allt i svart, helst. Svart är trots allt en färg som man snabbt förknippar med vampyrer.
Vill du köra en lite mer annorlunda stil röstar jag på
Markusu alla gånger.
Jag skulle gärna föreslå en tuff viktoriansk stil, men då kommer vi in på klädtrasor som kostar en del att införskaffa. Speciellt vad det kommer till snygga käppar och läckra cylinderhattar.
... Fast har du någon maskeradbutik i närheten går det ju att ordna till en billigare slant.
Inspiration!
Lite mer how-to på ämnet smink (och kläder)
Gory sminktips. BFX har förövrigt typ ...kså. (youtube)
/
solvebring som inte är någon lajvare men som gillar film, vampyrer, design osv.