Nekromanti Bli en vampyr

Lukas

Mannen i Gult
Min gymnasieskola har som tradition att som en del av tävlingen om att få springa ut först på studenten, låta treorna klä ut sig sista dagen innan höstlovet.

Min klass har fått vampyrer.

Vilket betyder att jag på fredag måste vara utklädd till vampyr.

Min fråga till alla forumiter (spec lajvare) är "hur klär man ut sig till vampyr på bäst sätt".

//Lukas som helst slipper bi biten av en fladdermus

w176

Förlorad dotter
Riktigt bra smink gör skillnaden. Kläder är läckert, men lyckas du få huden blek och glåmig på rätt sätt, sätter röda och mörka skuggor kring ögonen, skulptera fram skapare ansiktsdrag med hjälp av mörkare skuggor så har du kommit djävligt långt.

Och för att smink ska bli bra måste man öva. Testa ett par olika sminkingar et par dagar innan eventet, tvätta av mellan gångerna innan du bestämmer dig.

Har du dessutom testat sminket innan slipper du bli skitallergiska på det faktiska eventet och tvätta sv dig allt. Kliar någon viss produkt, byt ut den.

Här är en bra om än avacerad guide. http://www.marieclaire.com/hair-beauty/how-to/halloween-makeup-video-tutorials#fbIndex2

Rekrytera någon som älskar smink. Typ: Lillasyster.

-------

Mitt andra tips är fuskblod. Gör ett pad deciliter och häll det över dig när du är klar med sminkningen. Över ansiktet, håret och kläderna.

Den här sidan har bra recept som dessuom smakar ehlt okej. Dräggla blood är ett bra partytrick. Och då menar jag mycket blood så hela hakan blir slemmig. Inte bara några droppar.

http://www.shades-of-night.com/painneck/blood.html

tull

Hero
Hade du ställt frågan för tio år sedan hade jag svarat något i stil med:
Pudra ansiktet blekt, köp vampyrlöständer och klä dig i svart.

Men det är ju nya tider nu ...

Så här är mitt råd: 1. Doppa tre fingrar i geleburken och dra upp luggen 2. Köp en billig modéjacka på HM eller jack and jones i ljusblå eller gråbeige kulör. 3. Låna syrrans eyeliner för att göra ögonen "mystisk"

En tvättäkta vampyr

/med glimten i ögat

Marukusu

Hero
Coolast hade varit om du klädde ut dig till Östeuropeisk ädling som rent konceptuellt wipear asset av allt vad Twilight och True Blood heter.

Så en massa päls, aladdinbyxor, läderstövlar, guld, vitt smink och nasal Draculadialekt är mitt tips.

solvebring

Superhero
Tja, det beror ju helt på vilken "sorts" vampyr man siktar på. När det gäller smink så röstar jag på w176s förslag alla gånger. Kort sagt, bättre kan du inte få det om du tydligt ska köra vamplook. Kör du på en lättare look kommer folk säkert inte haja grejen. "Öh, vem fan är mimaren där borta så är helt vit i nyllet?" :gremwink:
... Försökt helt enkelt med en mer seriös sminkning eller iaf en seriös hudton, inte bara vitt fettbaserat smink.

Nå, klädmässigt tror jag businessvampyren är enklast. Kostym helt enkelt, en svart sådan. Kanske en kritsträcksrandig. Se till att allt är stramt, välpressat och kör gärna med en rejält åtdragen slips med franska snara på. Ja, den klassiskt brittiska slipsknuten har jag för mig ska vara rätt så blek i jämförelse. Det ska se ordentligt stiligt ut.

Eller varför inte den tuffa brute-vampyren? Kort sagt, kolla in kläderna i Matrix, Blade osv. Ett par rejäla kängor, boots eller dylikt. Linne/t-shirt, eller kanske bar överkropp - fast det blir mycket att sminka och man bör ju ha lite kropp för det också. Skinnbrallor eller varför inte ett par militärstukade brallor med en massa fickor och skit, bondagebrallor kan också funka. Avslutningsvis en skinnrock, alternativt en annan cool rock eller en skinnpaj eller någon typ av militärish jacka. Allt i svart, helst. Svart är trots allt en färg som man snabbt förknippar med vampyrer.

Vill du köra en lite mer annorlunda stil röstar jag på Markusu alla gånger.

Jag skulle gärna föreslå en tuff viktoriansk stil, men då kommer vi in på klädtrasor som kostar en del att införskaffa. Speciellt vad det kommer till snygga käppar och läckra cylinderhattar.

... Fast har du någon maskeradbutik i närheten går det ju att ordna till en billigare slant.

Inspiration!
Lite mer how-to på ämnet smink (och kläder)
Gory sminktips. BFX har förövrigt typ ...kså. (youtube)

/solvebring som inte är någon lajvare men som gillar film, vampyrer, design osv.

tull

Hero
solvebring said:
... kör gärna med en rejält åtdragen slips med franska snara på. Ja, den klassiskt brittiska slipsknuten har jag för mig ska vara rätt så blek i jämförelse. Det ska se ordentligt stiligt ut.
One size doesnt fit al. Valet av slipsknut beror på slipsens bredd, skjortans krage och om man bär två- eller tredelad kostym.

Men för att återgå till trådens ämne så tror jag det bästa valet är valet som är så enkelt att utföra som möjligt. Lager med smink är obekvämt och låtsasblod är en otrevlig upplevelse att röra sig omkring med. De stora planerna för en utklädnad är oftast roligare att planera än att utföra - enligt min erfarenhet.

Jag är övertygad om att TS kan göra ett bra val och överväga fördelarna med nackdelarna. Talar bara genom egen erfarenhet av ämnet.

krank

Går ondskans ärenden
Pärsson said:

Så här är mitt råd: 1. Doppa tre fingrar i geleburken och dra upp luggen 2. Köp en billig modéjacka på HM eller jack and jones i ljusblå eller gråbeige kulör. 3. Låna syrrans eyeliner för att göra ögonen "mystisk"

<div class="ubbcode-block"><div class="ubbcode-header">Klicka för att visa.. (resultatet blir ungefär så här) <input type="button" class="form-button" value="Visa mig!" onclick="toggle_spoiler(this, 'Hjälp, mina ögon!', 'Visa mig!')" /></div><div class="ubbcode-body"><div style="display: none;">

En tvättäkta vampyr
</div>

/med glimten i ögat </div></div>

Fast du glömmer en grej; någon form av glitter på den hud som syns.

Annars tycker jag att det var en riktigt bra idé, och tycker helt klart att en Twilightvampyr verkar både enklast och vettigast utifrån förutsättningarna.

solvebring

Superhero
krank said:
Pärsson said:

<div class="ubbcode-block"><div class="ubbcode-header">Klicka för att visa.. (resultatet blir ungefär så här) <input type="button" class="form-button" value="Visa mig!" onclick="toggle_spoiler(this, 'Hjälp, mina ögon!', 'Visa mig!')" /></div><div class="ubbcode-body"><div style="display: none;">

En tvättäkta vampyr
</div>

/med glimten i ögat
Fast du glömmer en grej; någon form av glitter på den hud som syns.

Annars tycker jag att det var en riktigt bra idé, och tycker helt klart att en Twilightvampyr verkar både enklast och vettigast utifrån förutsättningarna. </div></div>
Hahaha!

/solvebring som läst alla böckerna och vet vad han talar om.

slanfan

Hero
Fler förslag.

Svart cape med rött foder.
Greve duckula.
Vampirella.
Mygga.
Total Bela Lugosi.