Läste först "Vampyriska elefanter som lever under jorden", som nån slags väldigt storväxt mullvad liksom.. Knark on!!God45;n250887 said:-Vampyriska mutanter som lever i mörkret under jorden. De använder echolocation för att navigera.
Du skulle kunna ha en grej så att tusenfotingen (centipeden) mest känner vibrationer i underlaget snarare än hör, och att den känner dem bättre när den står stilla och lyssnar. Annars kan den såklart känna ett byte om den skulle råka nudda vid det (får då testa att attackera). Alltså får man välja om man vill knalla igenom när den rör på sig eller när den står stilla och "lyssnar", båda har sina risker.Dr. Acula;n250937 said:Tack för alla intressanta förslag!
Många av dem gav mig nya ideér men jag borde kanske ha berättat mer exakt vad jag är ute efter.
Rp har tagit sig in i ett övergivet tempel. För att ta sig igenom ett rum måste de ta sig förbi eller besegra monstret.
Tanken är att monstret ska vara blind och böka runt i rummet efter föda.
Rp ska kunna smyga förbi monstret men om de misslyckas med sina slag kommer monstret börja leta efter dem.
Hmmm en blind tusenfoting kanske passar ändå. Stor och skräckinjagande och med hårt skal som skydd. Blind så den kan inte se Rp men den kan söka efter dem med sina känselspröt.
Fortsätta ge förslag, det kanske kan finnas fler monster i ruinerna