Nekromanti Blodig olycka?

Sodivra

Champion
Hejsan. Jag spelar en varulv (Werewolflajv) som ska fejka sin egen död. Med en varulvs regeneration så kan man ta vilka skador som helst som inte dödar en outright. Sedan kommer en arrangerad ambulans och plockar upp "kroppen", muahahaha...

Anyway, så hur dör man? Det ska vara framför föräldrarnas ögon, annars funkar det inte. Bilolyckor är tydligen det vanligaste sättet att dö på.

1) Bli påkörd. Knepigt, för då måste man dra in någon annan i det, antingen en ovetandes som kan lyckas bromsa, eller en bekant som man inte vill dra spåren till.
2) Köra på något funkar också, men tänk om man mosar hjärnan och dör omedelbart? Är det stor risk för det?
3) Att punktera levern eller någon annan blodig historia, och sedan ligga hjälplös i sin massiva blödning vore allra bäst, men hur får man till en sådan olycka? Snubblar olyckligt över sitt kastspjut?

Hoppas på er hjälp!

Rävnos

Warrior
Ta livet av dig istället [ANT]

Självmord lär vara betydligt lättare att fejka än en olycka.

Nightowl

Champion
Re: Ta livet av dig istället [ANT]

Men om han VET att han är varulv, borde han väl begå självmord på något sätt som han vet han dör på? Typ... käka något wyrmtaintat gift (McDonalds äppelpaj? wtf?) eller kasta sig på en spetsig pryl av silver eller så?

Eller vänta nu, behöver han fejka sin död bara för vanligt folk? Då borde det ju gå prima, fast han bör kanske inte skjuta sig i huvudet eller så? Skära upp sig?

(vilket makabert ämne!)

Erik

wallahad

Swordsman
Skjut dig med en vanlig kula.
man ska inte titta ner i pipan om man inte är säker på att det inte finns en kula framför slagfjädern.

Sodivra

Champion
Re: Ta livet av dig istället [ANT]

Tja, uh... :gremsmile:

Det är nya werewolf (Ingen wyrm, alltså), och det handlar om att lämna människornas värld bakom sig, så inget "varulvssjälvmord" alltså. Det handlar främst om att abrupt skära av kontakten med föräldrarna utan att de börjar rota i vad som hänt egentligen.

Så här är planen: Jag ska ligga och se blek ut i sjukhusets mottagningsrum, och jag kommer använda en gåva som håller människor borta från ett område för att de inte ska klara av att gå in och lägga märke till att, hallå du är ju inte alls död. De kommer attributera det till sorgligheten och hemskheten i det hela.

Men för att de inte ska försöka göra det ändå (Det är möjligt att klara det om man är bestämd) så tycker jag att de borde se själva dödsögonblicket så att de förstår att japp, han är verkligen död. Att begå självmord framför sina föräldrars ögon är lite väl morbidt :gremlaugh:

I och för sig så skulle man kunna arrangera så att de dyker upp mitt i en självmordsscen: Jag liggandes i ett blodigt badkar och den arrangerade ambulansen där. Massiva blödningar är inga problem, eftersom såren stänger sig och blodet sedan återbildas snabbt. Jag skulle kunna använda sagda gåva även här för att hålla dom i dörröppningen till badrummet.

Självmord skulle kunna funka eftersom jag stängt av all kontakt med omvärlden den senaste månaden, men det om något skulle ju få föräldrarna att vilja få veta vad som hänt egentligen.

Johan K

Gammal & dryg
Well, allternativ 3 verkar ju minst sagt ganska bra ja.. Säg at du fårtt tag på nån pistol ller liknande & råkar få till ett vådaskott rakti in i levern. Kan det funka ?