Håller med helt och hållet. Jag minns att jag blev grymt besviken på trean. Och fyran är mer "franskt skoj i rymden" än Alien.Låter trevligt att det inte gör prometheus till be all end all, men jag är inte jättesugen på en reboot, det finns ju bara en av filmerna som jag tycker har åldrats så dåligt att den behöver ersättas och det är Alien 4, Alien 3 hade ju kunnat ersättas positivt också, men de två första står ju såpass bra och stabilt att jag vill ha dem som en grund för nya alien filmer.
Luna Lovegood;n71099 said:L...men de två första står ju såpass bra och stabilt att jag vill ha dem som en grund för nya alien filmer.
/Luna Lovegood
Minns hur besviken jag blev när jorden inte blev alieninfesteradkrank;n71284 said:Jag gillar ju även Dark Horses gamla Alien 2-fortsättning, som "ersattes" av Alien 3...
För övrigt anser jag etta vara den överlägset bästa filmen, och skulle gärna se en ny alianfilm som var mer rymdskräck och mindre machoidioter i rymden...
Fast minst en gång är det ju direkt felaktigt. Det filmkoncept han jobbat på tidigare har väl vad jag förstår uttalat varit en fortsättning på 1-2 snarare än en total reboot. Eller att det åtminstone var tänkt att vara Weaver's Ripley och även Hicks.Rymdhamster;n71372 said:Det står två gånger i den länkade artikeln att det ska bli en reboot.
LordMarlowe;n71375 said:Är jag verkligen den ende som gillar fyran? (Stor Jeunet-fan.)
En sak som jag gillar med serien är att filmerna har så olika temprament, ja rent av är helt olika genrer. Scotts etta är slasherskräck, Camerons två en actionrökare, Finchers trea ett skruvat fängelsedrama och Jeunets film är en komedi.
Kejrå. :emb:Rymdhamster;n71372 said:Det står två gånger i den länkade artikeln att det ska bli en reboot.
LordMarlowe;n71375 said:Är jag verkligen den ende som gillar fyran? (Stor Jeunet-fan.)
En sak som jag gillar med serien är att filmerna har så olika temprament, ja rent av är helt olika genrer. Scotts etta är slasherskräck, Camerons två en actionrökare, Finchers trea ett skruvat fängelsedrama och Jeunets film är en komedi.
Toman;n72716 said:Ingen prequel. Blomkamp skippar helt enkelt allt gjort efter Aliens - The Return! Bästa upplägget!! http://uproxx.com/movies/2015/02/ne...-to-aliens-and-skip-alien-3-and-resurrection/