Nekromanti Blood Bowl: New Wave

Rickard

Urverk speldesign
Jag har kollat runt lite efter en intelligentare AI till datorspelet Blood Bowl. Fann följande sida där killen har använt den inbyggda strukturen för hur spelarna agerar och tweakat den.

Är det någon som har använt den och sett något framsteg? Jag talar nu bara om typ att byta ut AI.xml i New Wave Pack, eftersom Main Database är enbart till för den första versionen av Blood Bowl.

Ska "installera" och testa själv och se om det blir något annorlunda.

/Han som inte förväntar sig några svar, så han ser den här tråden mer som upplysning

bladerunner_35

Warrior
Jag ville bara säga att jag är intresserad av hur det faller ut. Jag spelar mestadels brädspelet men har tänkt mig använda datorspelet som ett träningsläger.

Rickard

Urverk speldesign
bladerunner_35 said:
Jag ville bara säga att jag är intresserad av hur det faller ut. Jag spelar mestadels brädspelet men har tänkt mig använda datorspelet som ett träningsläger.
Själva databasfilen fuckade upp spelet. Information skrevs aldrig ut, knappar ändrade namn etc. Dock så kom det med massor av underhållande världsinformation när man laddade en match. :gremsmile:

Nu kör jag bara med AI-filen och jag kanske inbillar mig men det känns som om det har blivit svårare. Jag brukar ibland roa mig med att basha sönder motståndarlaget med mina dvärgar och göra 3-4 TD per match men nu har jag faktiskt förlorat ett par matcher och får TD emot mig. Normalt brukar det bara hända 1-2 gånger per serie.

Så det är nog värt att installera AI.xml från New Wave (Blood Bowl / Data / Match / AI / AI.xml). Det han har gjort är mest tweakningar utifrån BB:s egen AI så att de uppför sig smartare.

/Han som höll på att få stryk av ett ogre-lag med dvärgarna så det borde om något säga att AI:n är bättre