Nekromanti Blood Bowl på PC - ska vi starta en liga?

Eagle

Swordsman
Hej!

Jag har läst om Blood bowl på PC och tycker det är intressant. Spelet AI är dock värdelös så att spela single player verkar inte vara kul. Den enda behållningen med spelet är att spela det online i en egen administrerad liga med kompisar som vill spela seriöst. Har ingen kontakt med folk på dataspelsforum, men undrar om det finns folk här på rollspel.nu som skulle vilja vara intresserad av att spela i en blood bowl liga på PC? Någon av er som köpt Legendary edition ännu?

/Eagle

Übereil

Swashbuckler
Har inte Legendary Edition än (jag kanske kan få det av min syrras pojkvän som recenserar spelet, men som man aldrig vet om han vill behålla det eller inte) men jag har originalet. Som du säger, AI'n är fan värdelös, har man spelat mot människor som vet vad dom gör ett litet tag så är den ingen utmaning alls.

En liga vore ju intressant, faktiskt.

Übereil

Rickard

Urverk speldesign
Jag köpte nyss Blood Bowl för 99 kronor på Tradera (spelbutiker säljer gamla spel där för fast pris utan frakt). När jag kommer ned till Australien ska jag se om datorn pallar Blood Bowl och köpa Legendary Edition. Man fick nämligen 33% avslag på priset om man hade det gamla spelet. :gremsmile:

/Han som kommer se om det finns något intresse här då

seinet

Swashbuckler
Jag hoppas på att det skall bli en rejäl rabatt på Legendary Edition på Steam nu under julen. Men den vanliga versionen har jag, spelar mest bara med en enstaka polare dock och han äger mig hela tiden.

Jag tycker det är lite jobbigt att spelet tar sådan tid, har man väl påbörjat en match så får man se till att spela igenom den också och det tar ju upp till en halvtimma ibland.

/Seinet Wintermute - Tycker det är bekvämt med spel på Steam.

Unfair

Hero
jag har det vanliga, är la ganska roligt. Håller med om att spelets AI inte är den bästa, men den fungerar. Vad är skillnaden med Legendary Edition då?

Übereil

Swashbuckler
unfair said:
jag har det vanliga, är la ganska roligt. Håller med om att spelets AI inte är den bästa, men den fungerar. Vad är skillnaden med Legendary Edition då?
Betydligt fler lag är väl huvudskillnaden. Från vad jag märkt så har motståndet datorn delger blivit bättre också.

Übereil

seinet

Swashbuckler
Idag (från klockan 19:00) till imorgon (klockan 19:00) kostar Bloodbowl Legendary Edition 19,99€ på Steam (50% rabatt).

Ifall det är folk som är nyfikna på det alltså.

/Seinet Wintermute - Har alltså nu en extra kopia av vanliga Bloodbowl.

johoohno

Warrior
Häpp! Jag kör gärna Blood Bowl i liga. Vill passa på att tipsa om två saker:

1) Jag ska köra ett varulvsspel med Blood Bowl-tema i januari här på rollspel.nu, häng gärna med på det (mer info om det hittar du här )

2) Det finns en nordisk liga som jag är med i som är trevlig (mer info om den hittar du här - sidan kommer dock gissningsvis byta webbplats efter julhelgen)

Sen är jag dessvärre utan pc för närvarande, skickade precis idag in den på reparation. Men när den väl är tillbaka är jag på.