Nekromanti [Blood & Bronze] hjälp med spelbara klasser

Mogger

Hipsteranka
1. Desert farer
2. Nja. Jag vet inte om det går att avgöra riktigt, men det faktum att de hade konstiga guises och att The Savage är en bättre spårare sabbade det lite.
3. Jag har ju ingen koll på systemet, men tror att jag skulle fixa det på 10 minuter, inklusive en del snack
4. Se punkt 2. Tycker att det skulle finnas typ väderbiten, härdad eller liknande. Fokus verkade lika på någon slags utomvärdslighet.
5. Nej.
6. En del sumeriska(?) ord som jag inte begriper. Gillar inte typsnittet på rubrikerna och "loggan" på formuläret. Tar bort lite känsla.

Ser forfarande sjukt coolt ut! Ett spel som gör mig sugen på någon form av OSR (för det är det väl?)!
Tre solar said:
tack för synpunkterna. Det är intressant att du kommenterar utseende för under speltest har vi reflekterat över att olika genres verkar ha olika "dominanta" utseenden. Jag måste helt enkelt jobba bättre på nyanserna, för det är tråkigt om inga alternativ känns lockande men det blir också fånigt när alla ser likadana ut.

stenhöna

tellstory
Kan du presentera en kort översikt över de klasser du valt? En one-liner för rollspelet vore också bra, för oss som inte känner till det sen tidigare.

Tre solar

Hero
Ja.

Spelet heter Blood & Bronze och utspelar sig i Mesopotamien under mytisk bronsålder. En enorm syndaflod har förstört mycket av "världen" och de Sumeriska stads-stater som förut dominerade är nu utmanade av såväl nya riken som de vidunder som syndafloden förde med sig. Samtidigt, i de väldiga Zigguraterna, har gudarna tappat intresset för sina undersåtar, och ägnar sin tid åt att konspirerar mot varandra eller blicka mot världar bortanför stjärnorna.

I denna tid ger ni er ut för leta skatter från tiden innan syndafloden för att blidka era krävande mästare; för att nå ära och berömmelse, för att stiga i graderna och en dag ha andra som krälar inför er liksom ni krälar eller för att växa er mäktiga nog att stå oberörda inför gudarnas tyranni.

Det finns sju klasser i dokumentet, men jag funderar på att stryka en eller två. Klasserna är:
Soldat, Vilde, Ökenfarare, Mystiker, Fjärrskådare, Tjuv och Kurtisan.

Om jag ska stryka klasser ligger Vilden och Kurtisanen sämst till, för de verkar genomgående väljas bort