Nekromanti Bloodborne skryt och spoilers

Jocke

Man med skägg
Efter som det var ett gäng folk på forumet som körde både Dark Souls 1 och 2 så tänker jag att det borde finnas en och annan som vill lufta sina tankar och skryta om sina triumfer. Typ här.

Jag kan börja:

Tankar om storyn:

Efter att ha gått ned i djupen till gamla Yharnam och besegrat den blodfattiga besten där nere (ensam, men jag övade genom att gå in som co-op partner några gånger) har jag börjat utforma nån slags tanke om vad som egentligen har hänt.
Invånarna i Yharnam som är vanliga fiender har ju förlorat någon del av sin mänsklighet, antagligen av att missbruka blod.
Jägarkåren verkar ha upplösts, efter som de som jag mött inte tvekat på att gå till anfall, trotts att jag också är (och luktar som) en jägare.
Father Gascoigne förvandlades till en varulv och pratade om att ge upp inför besten. Jägaren med minigun (som jag missade namnet på) försvarade "beasts" i stället för att jaga efter dem. Det ser alltså inte ut som att jägarna och beasts har ett helt okomplicerat förhållande. Jag tor att antingen insight eller användandet av blod (eller en kombo) har skuld i det här, men jag är inte helt med på att jägaran blir till bestar rakt av, i alla fall inte ännu.

skryt:
Just nu har jag passerat en skog full med krypskyttar och hundar för att komma fram till en kyrkogård med en checkpoint. Blood-Starved Beast var min senaste boss. Jag har hittat ursprunget till Hunters Dream. Runt lvl 30.

chrull

Stockholm Kartell
Jag har gjort allt du gjort och dessutom dödat två bossar till.
Jag har lyckats samla en tant, en hora och en nunna på samma ställe.
Jag har fått beröm för mina hunting skills av en kvinna i fågelmask, men blivit rekommenderad att sluta jaga jägarna.

Sjukt osäker på vad storyn egentligen handlar om än.

Xyas

Swashbuckler
Jag måste köpa en PS4 så jag också får vara med och skryta :(

Jocke

Man med skägg
Jag skulle gärna vilja veta mer om vad huvudpersonen gör i all den här soppan, det verkar ju som att denne själv sökt sig till jägarna. Men det finns ju inget i stil med the dark sign och de vanvördas förbannelse eller så som dykt upp ännu.

Jocke

Man med skägg
Tog ner Häxan i Hemwick med en co-op spelare som dog i fightens första sekunder. Drog runt kring cathedral ward. Hittade mängder av prylar, npc's och två hunters (en med blixtvapen och en med spjut-hagegevär-hillebarden) som jag gjorde processen kort med. Level 39. Överväger mitt nästa drag.

Jocke

Man med skägg
Jävlar vad stor skogen är. Har slagits mot bönder, ormar och grisar i vad som känns som timmar...

chrull

Stockholm Kartell
Hur fan är det man tar sig till skogen? Är det efter de där två Hunters och en grupp gevärsnubbar på en kulle? Stor port?

Jocke

Man med skägg
Nej, det är en av utgångarna från stora torget, den med en sån där varelse som suger insight ur en och sen vänster och ner för en trapp. Man måste ha lösenord för att öppna dörren, som man får av Vicar Amelia.

chrull

Stockholm Kartell
Jag hade visst redan tagit mig till skogen, men det var så länge sedan jag spelade att jag glömt bort det.

Nåja, jag har börjat utforska skogen, men jag gick... "fel" och hamnade i en grotta med giftigt vatten, ålormsmaskar och jättar istället. Sen träffade jag på en viss kvinna man haft kontakt med tidigare och fick höra lite saker som fick mig tveksam till hennes identitet.

En snubbe i ett hus gav mig en Halsmandel som kan öppna den där dörren som jag tidigare har blivit mördad vid och sen hittade jag ett brev (adresserat till mig!) som var en inbjudan till ett slott.

Så nu har jag minst tre alternativ vart jag kan gå: fortsätta utforska den förbjudna skogen, resa till slottet, kolla vad som finns bakom halsmandelsdörren.

Jag är förövrigt typ level 44.
Slåss med Käpp eller Heligt Svärd. Skjuter med ett muskedunder men funderar på att köpa något lättare och snabbare.

Har någon köpt lanternan förresten?

Jocke

Man med skägg
I går natt besegrade jag, efter många timmars slit Rom - Den fruktansvärda spindelgudinnan och härskare över månsjön. Sen gick allt bananas. Blodmånen, de gamlas insikt, att kanta sin hjärna med ögon...

Mäktiga Amygdala, jag är inget jämfört med dig!

chrull

Stockholm Kartell
Jocke;n87515 said:
I går natt besegrade jag, efter många timmars slit Rom - Den fruktansvärda spindelgudinnan och härskare över månsjön. Sen gick allt bananas. Blodmånen, de gamlas insikt, att kanta sin hjärna med ögon...

Mäktiga Amygdala, jag är inget jämfört med dig!

ARGH, HAR JAG LÅNGT KVAR HUR TAR JAG MIG DIT? :D

SÅ JÄVLA PEPP

Jocke

Man med skägg
Ett par dagar senare. I ett slott hittat en boss med en lie som jag inte orkar nöta. Jag har slutat dyrka Amygdala och dräpt henne. Kvinnorna med klockor frammanade en ny gud, men även den rådde jag på, nu är jag fångad i en galen mans mardröm.
Så kan det gå.

Jag tror att jag börjar närma mig slutet.

Jocke

Man med skägg
Det är över. Jag dödade dem alla och uppsteg till en ny nivå av existens. Nu: Chalice Dungeons!