OK, har diggat vad vi har fått se av regelsystemet i Blue Rose hittills, men färdighetssystemet vet jag inte om jag diggar så hårt.
http://bluerose.greenronin.com/blue_rose_devlog_entry.php?id=58_0_15_0
Verkar som att man i praktiken blir tvungen att maxa de färdigheter man vill ha (inget utrymme för 1 "rank" i någon perifer färdighet). Dessutom verkar ju "Favored skills" (omdöpning av class skills, men valbara) vara en ganska onödig blindtarm. Jag menar, vad fyller de för funktion om man ändå får välja dem (och vad det ser ut på Experten har man mer än nog för att täcka alla de skills man faktiskt levlar i)?
Åsikter? Flames (helst inte)?
http://bluerose.greenronin.com/blue_rose_devlog_entry.php?id=58_0_15_0
Verkar som att man i praktiken blir tvungen att maxa de färdigheter man vill ha (inget utrymme för 1 "rank" i någon perifer färdighet). Dessutom verkar ju "Favored skills" (omdöpning av class skills, men valbara) vara en ganska onödig blindtarm. Jag menar, vad fyller de för funktion om man ändå får välja dem (och vad det ser ut på Experten har man mer än nog för att täcka alla de skills man faktiskt levlar i)?
Åsikter? Flames (helst inte)?