Nekromanti Blueberry

Rickard

Urverk speldesign
Den här serien har jag bara stött på via Fantomen när jag var yngre och var rätt ointressant men namnet fastnade ändå i minnet, så när jag gick förbi skyltfönstret på en videobutik idag så såg jag att <A HREF=http://www.imdb.com/title/tt0276830/>Blueberry fanns som film</a>.. Någon som har sett den och kan ge lite kommentarer om den?

Franska filmen <A HREF=http://www.imdb.com/title/tt0237534/>Vargarnas Pakt</a> var ju ögongodis och om det gäller den här franska filmen också så är den sevärd.. Jag läste lite kommentarer på imdb..

/Han som nog ska försöka se den

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Jag har inte sett den, men...

...en kompis såg den och han sade att han var arg hela kvällen för att den var så dålig. Varningsflagga!

M.

GoblinGurra

Swordsman
Re: Jag har inte sett den, men...

Vargarnas pakt är inte dålig. Du får ge din kompis en utskällning från mig! :gremmad:

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Jag tror han syftade på Blueberry... (NT)

NT = No Text (Ingen text)

walium

Ganska töntig, faktiskt
Kånkelberry

Jag såg den samma kväll som jag såg "Punisher". Att säga att "Blueberry" inte var så som jag förväntade mig att den skulle vara en grov underdrift. Jag ville ha en Western som påminde om de fåtal av serierna som jag faktiskt läst. Det fick jag inte. Istället visade sig filmen vara någon slags indianflum med psykadeliska effekter och strider i andevärlden. Revolverstriderna lyste med sin frånvaro. Är den dålig som film? Tja, den är rätt vag och svårbegriplig. Är det en Western? Nej, det kan jag inte påstå. Jag tycker att den inte borde heta "Blueberry" och den borde verkligen inte klassas som en Western-film.

Vill du ha en bra film med mer begränsade inslag av indiansk mystik så rekommenderar jag istället "The Missing". Vill du ha en bra och klassisk Western så finns "Longe Range" med Kevin Costner och Robert Duvall. Vill du ha något att titta på medan du sveper absinth så är "Blueberry" dock ett bra val.