Nekromanti Bobbykartutmaningen: inlämning

Jambu

Swordsman
Hrumf

Jag lägger i alla fall min röst på Dewils bidrag (donerat av Rosen). Så jag vill att det ska stå med i slutresultaten.

På tal om saker som blir roliga om man lägger till ett eller ett par ord (som "of Death") så påpekade en spelare att vilke namn som helst låter coolt och fantasyaktigt om man lägger till "frost." Spelledaren tog det till hjärtat och i hela det äventyret möttes vi endast av karaktärer med namn så som:

Frostvind
Eldfrost
Suddfrost
&
Ollefrost

Ska man överbevisa någon så ska man göra det ordentligt, tydligen, och ruinera en hel spelomgång när man ändå är i farten.

Illern

koppariller
Instämmer om digitalkamera (OT)

Blev förvånad själv första gången jag testade. Kartan jag lämnade in nedan är faktiskt fotad eftersom den inte fick plats ens i jobbets bildläsare och det kostar liiite mycket att få den inläst på ett tryckeri. Däremot var jag tyvärr tvungen att komprimera bilden en hel del för att det skulle bli något så när rimlig storlek på filen (men så är kartan rätt stor också).

Dimfrost

Special Circumstances
Re: Instämmer om digitalkamera (OT)

Det gänge tillvägagångssättet vid stora bilder är annars att scanna dem bit för bit och sedan sätta ihop dem igen i ett bildbehandlingsprogram. Eller är kartan så stor att de inre bitarna inte får plats på någon ledd alls? I så fall känns det som ett väldigt dumt formatval om kartan nu ska användas i rollspel. Kvaliteten av en avfotograferad karta kan aldrig vara tillräckligt bra för tryck.

/Dimfrost

Illern

koppariller
Re: Scannad karta

Jag har den inläst i bitar men jag har inte orkat sätta mig och passa ihop bitarna (det är några stycken). Helst skulle jag behöva en häftig dator också som inte hackar lika mycket när man ska flytta på bitarna. Hittills har jag dessutom bara använt hela i A4-format (i orginal är den nå'nstans mellan A2 och A1) eller delar av den.

Man Mountainman

Storsvagåret
Och vinnaren är...

...Gurgeh mfl! Gratulerar!

På andra plats kommer Jambu; på tredje plats Illern.

Jag vill f.ö. passa på att skämmas litegrann offentligt över att jag inte lämnade in något eget bidrag. Jag hade en halvfärdig karta över den marsianska huvudstaden färdig, men sen fick jag oväntat besök och var tvungen att stå och koka Gevalia resten av veckan. :gremblush:

/Dnalor

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Re: Och vinnaren är...

Och vinnaren är Gurgeh mfl! Gratulerar!
Hurra, tack till alla som röstade på oss. Tack Bobby, tack Dnalor!

(Ja, det krävs ett tacktal, även om det är i en prislös tävling där endast 22 personer röstade. Sådant är viktigt. Tacktal står för 28 % av den svenska elförsörjningen. Utan tacktal skulle vi vara tvungna att exploatera minst en till norrländsk älv och importera mer skitig kolkraft från Tyskland.)

/tobias

Bunny

Crazy like a fool
Bearnies inlämning

Jag tänker inte låta mig kontrolleras av några regler, jag tänker lämna in för sent!!!

Inspirationen kom till mig i söndags, ungefär klockan 12:13, då jag stod i dushen.

Efter det att gudarnas krig fortsatt till andra världar har den oäkta sonen till ljusets gud, Söl, och vredens gudinna, Furi, gjort denna värld till sin domän. Sonen, vid namn Ylk, har tagit formen av en kondor och sveper nu fram över himlen, från vilken han observerar de lägre varelserna under honom och bevakar Världens ägg. På himlavalvet växer sig guden Orbút, den försakade, hon med den flammande svansen, allt större, förebådande om världens undergång. Finns det någon räddning? Människorna bävar.

Den var rolig att teckna. Tack så mycket för en inspirerande tävling!

PS. Vill passa på att ursäkta den dåliga scanning kartan genomgått. Skolans scannrar lämnar mer att önska, och resultatet kommer i PDF-format.

Bunny

Crazy like a fool
Fina grejjor!

Den här skulle jag ha röstat på. Kombinerar estestik med en hel del jätteinspirerande detaljer, som:

[*] Åkrarnas vetekasor, lämnar inget tvivel om vad det är som produceras. (Även fast kaffeöarnas åkrar kanske skulle ha haft kaffebönor avbildade istället)

[*] De vakande soldaterna, blickandes norrut, och de vilda barbarerna som kommer farande därifrån. Lämnar få tvivel till vilken konflikt som utspelar sig.

[*] Kohorternas utplacering. Det är här slaget om den civiliserade världen kommer stå.

[*] Att Konstantinopels motsvarighet fått namnet Kaffenäset. Det fann jag lustigt.

[*] Vägar, fartyg, monster, varelser. Allt finns avbildat och är sjukt inspirerande.

Varför vann inte den här kartan?